Bridget Jones's diary

Picador 2010 Heftet

Boken handler om den 32-årige, ugifte Bridget og er en dagbok over 1 år. Den starter med alle nyttårsforsettene som går ut på "et nytt og bedre liv" og på slutten av året oppsummerer hun hvordan det har gått. Problemet er å være ugift og omgivelsenes reaksjoner på denne "triste" tilstanden. Bridget savner nok en mann, men det at alle andre er så opptatt av hennes situasjon gjør det ikke lettere. Dette er den første boka om Bridget Jones.

Forlag Picador

Serie Bridget Jones (1)

Omtalt sted England

Underholdende og morsom bok, faktisk med en del realisme.

Det slo meg som temmelig komisk å hete Mr Darcy og stå for seg selv og se blærete ut i et selskap. Det er som å hete Heathcliff og insistere på å tilbringe hele kvelden i hagen mens man roper "Cathy!" og dunker hodet mot et tre.

Jeg aner ikke hvorfor hun ikke rett og slett tok bladet fra munnen og sa: "Søte deg, kunne du være så snill å knulle Mark Darcy over en tallerken kalkun? Han er meget rik."

*Det er med dyp sorg vi må bekjentgjøre at så stor var Miss Bridget Jones' fortvilelse ved å ikke ha anledning til å takke ja til Mr Mark Darcys vennlige invitasjon, at hun har tatt seg selv av dage, og at hun derfor nå, mer definitivt enn noensinne, ikke vil ha anledning til å ta imot Mr Mark Darcys vennlige...... *

Hvor mange av disse 99 bøkene har du lest?

Er denne like aktuell i Norge, eller er det noen bøker i lista dere absolutt IKKE ville lest?

Finnes mange vakre kvinnenavn i titlene.

I det siste har jeg begynt å lese mange av bøkene bak filmer. mer eller mindre bevisst. Noen av bøkene leste jeg før jeg så filmen, andre etter. Noen visste jeg ikke at fantes som film en gang.

Her er de "bøkene bak filmen" jeg har lest/leser til nå. Har du andre tips til bøker bak filmer? Hva likte du best - bok eller film?

Morsomme bøker for voksne

Bøker som er gjort til film/serie, som jeg både har lest og sett. Jeg har bare lagt ut den første boka i en bokserie.
Lista er ikke rangert på noen måte.

• "Bridget Jones - på randen" av Helen Fielding
  • "Hemmelig dagbok for Adrian Mole 13 3/4 år" av Sue Townsend