Brevet til kongen

av (forfatter), Tonke Dragt (illustratør) og Bodil Engen (oversetter).

Ena 2020 E-bok

Brevet til kongen er kåret til beste nederlandske barneroman de siste 50 år, og er en internasjonal bestselger som er solgt i mer enn 1 million eksemplarer. Boka er også høyaktuell som storslått, original Netflix TV- serie og er lansert samtidig i 100 land. Tv-serien retter seg mot et bredt publikum fra 8 til 80 år. Tiuri skal slås til ridder. Han får ikke forlate kapellet den siste natten før seremonien, men en mystisk mann gir ham en oppgave: Han skal levere et brev. Dette blir begynnelsen på en lang og farefull reise. Jaget og etterlyst må han trosse all frykt og usikkerhet. På ferden møter han mange skikkelser; drapsmenn og riddere, konger og fattigfolk, vismenn og narrer. Hvem er venn, og hvem er fiende? Brevet til kongen er en episk, storslått, vakker og spennende historie om en ung gutt som brått kastes ut i verden. Det er en roman om vennskap, plikt, sluhet, råskap, politikk, maktkamper, ridderlighet og mot.

«Strålende, i særklasse.» The Times

Forlag Ena