Brev fra min barndom

av (forfatter) og Signe Prøis (oversetter).

Cappelen Damm 2019 Innbundet

Den columbianske kunstneren Emma Reyes vokste opp som lutfattig og foreldreløs, innestengt i et kloster sammen med søsteren Helena. De ble utnyttet og krenket på det groveste av de fleste voksne. Dette er en levende fortelling om en hjerteskjærende barndom, fortalt av Emma selv.

Brev fra min barndom ble kåret til årets bok i Columbia 2012. Boken er hyllet i en rekke land og ble varmt omfavnet av nobelprisvinneren i litteratur, Gabriel García Márquez.

ISBN13 9788202496968

EAN 9788202496968

Omtalt sted Colombia

Omtalt person Emma Reyes

Emma og storesøsteren, Helena, vokste opp i et kloster i Colombia. De var fattige og foreldreløse, og ble behandlet meget dårlig. Store deler av tiden var de innelåst på et rom uten vinduer, vann eller elektrisitet. De var underernærte og skitne. Allikevel finner Emma lyspunkter i tilværelsen, og som voksen kommer hele historien fram gjennom brev som Emma skriver. Selv om hun er voksen, skriver hun historien som det barnet hun en gang var; uvitende, naiv og fantasifull.

Spennende, rystende, humoristisk og eventyrlig.

Kåret til Årets bok i Colombia i 2012.

Oppveksthistorier fra virkeligheten.