Brennbart

Gyldendal 2004 Heftet

Dette er ei historie om språk, språkmakt, maktspråk og falsk historie. Dette er ei historie om korleis usanningar og kunnskapsløyse kan veksa til historieforfalsking. Forfattaren meiner at førestellinga om ei tett kopling mellom Nasjonal Samling og målrørsla vart forma i dei første åra etter krigen. Seinare vart den bygd ut av riksmålsforbundet, og deretter av historikarar, forfattarar og politikare. Nynorsk og annan motkultur skal reinskast ut og makteliten tek på seg jobben. Forfattaren meiner mange har freista å knusa det språklege mangfaldet, og med det skapa djupa kulturelle sprekker i Noreg.

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788205336971

EAN 9788205336971

Jeg burde lest denne for ni år siden, men som fattig nettopp ferdig utdannet og med bare midlertidig tilsetting, måtte ejg nøye meg med å følge avisdebatten på gratis nettaviser. Men nå hadde jeg råd da jeg kom over den i en nettbutikk, og deinn reiv, som vi sier her i Midt-Norge.

Dette er som kjent pamfletten hvor Kjartan Fløgstad river den akademiske kredibiliteten vekk fra Hans Fredrik Dahls historieskriving (det som var igjen av den etter at Odd Bjørn Fure lekset han grundig opp etter hans pinlige forsvar av Holocaustbenekteren David Irving).

I tillegg til et oppgjør med falsk historieskriving og en ekstrem tendensiøs framstilling av målrørsla og vestlandske motkulturer generelt, er den også et kraftfullt forsvar for nynorsken.

De tre personene med flest oppføringer i personregisteret er forøvrig Quisling, Hamsun og Hans Fredrik Dahl. Det sier en del.

Essaysamlingar! I første omgong berre det eg sjølv har lest, kom gjerne med anbefalingar eg klør etter å lese fleire essays..

Huskeliste over bøker eg godt kan sjå etter når eg skulle vere så uheldig å ramle innom ein bruktbutikk eller loppemarknad. Men som tittelen seier, det hastar ikkje, eg har plenty av uleste bøker i bokhylla.

• "Osloprosessen" av Kjartan Fløgstad
  • "Symra og andre dikt" av Ivar Aasen
  • "Tyrannosaurus text - essay" av Kjartan Fløgstad
  • "Ørkenstormer - skuespill" av Tariq Ali
  • "Blant bygdedyr og vestkantkrokodiller - prosa i utval" av Tor Jonsson
  • "Antipoder - essays" av Kjartan Fløgstad
  • "Loven vest for Pecos - og andre essays om populærkunst og kulturindustri" av Kjartan Fløgstad
  • "Fangliner" av Kjartan Fløgstad
  • "Reisen til Nürnberg" av Hermann Hesse