Brasil 2014

av (forfatter) og Aslak Nore (forfatter).

Font 2014 Innbundet

Forlag Font

Utgivelsesår 2014

Omtalt tid 2010-2019

Omtalt sted Brasil

Språk Bokmål Nynorsk

Far og son, Kjartan Fløgstad og Aslak Nore, er i Brasil for å få med seg fotball-VM og å skrive bok om opplevinga. Dei kan sjølvsagt ikkje avgrense seg til å skrive berre om dei aktuelle kampane, her blir det historie, kontekst, anekdoter og ellers slikt ein kan vente å finne i ei fotballbok. For å dekke flest mogleg kampar så skil dei som regel lag og reiser til kvar sin kamp. Stort sett er annakvart kapittel ført i pennen av Fløgstad og Nore, kvar på sin målform, og det enkelte kapittelet tek utgangspunkt i ein kamp.

I tillegg til ulik målform har også far og son ganske ulike politiske ståtstadar. Dette er noko dei raljerer venskapleg om i boka, men det fargelegg også drøftingane som blir gjort om fotball i ein større samanheng.

Eg var sjølv i Brasil under dette fotball-VM’et. Rett nok såg eg berre ein kamp på stadion, men eg fekk med det meste på TV og ellers stemninga i landet medan det stod på. Det var moro å gjenoppleve arrangementet gjennom andre auge enn mine eigne, og det var interessant å lese kva tankar forfattarane hadde gjort seg om fotball og om livet for øvrig. Grei bok.

Ute på banen hadde Brasil spela sambafotball i forsvar og betongfotball i angrep. David Luiz og Dante hadde vore bautaer i forsvaret, og bautaer står som kjent stille. Lett og elegant sprang det tyske angrepet gjennom denne brasilianske skulpturparken.

Ute på banen viser begge lag gode døme på det som blir kalla morosamt forsvarsspel

• "Det var DDR - forteljingar om eit nedlagt land" av Astrid Sverresdotter Dypvik
  • "Kongens nei - 10. april 1940" av Alf R. Jacobsen
  • "Grensen - en reise rundt Russland gjennom Nord-Korea, Kina, Mongolia, Kasakhstan, Aserbajdsjan, Georgia, Ukraina, Hviterussland, Litauen, Polen, Latvia, Estland, Finland og Norge samt Nordøstpassasjen" av Erika Fatland
  • "Land ingen har sett - roman" av Edvard Hoem
  • "Havboka, eller Kunsten å fange en kjempehai fra en gummibåt på et stort hav gjennom fire årstider" av Morten A. Strøksnes
  • "Bror din på prærien - roman" av Edvard Hoem
  • "Slåttekar i himmelen - roman" av Edvard Hoem