Bolle og Gordon

sommer og herlige hemmeligheter

av (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2011 Innbundet

Bolle har sommerferie og mange ting skjer. Moren blir fjollete forelska, Gordon holder på å drukne, Bolle får være oppvarmingsband på Ullevi stadion, hun møter farfaren sin før første gang, og hun forelsker seg i Lino. Dette er den andre boka om Bolle og Gordon.

En vidunderlig varm og humoristisk perle av en bok. Andre del i Tsatsiki-forfatter Moni Nilssons nye serie om Bolle og Gordon

Det er sommerferie, og Bolle og Gordon har bestemt seg. I all hemmelighet skal de reise til Gøteborg og finne farfaren som dro sin vei da pappaen til Bolle var liten. Men selvfølgelig går det ikke helt som de hadde planlagt. Det skjer litt av hvert, faktisk. Og som om ikke det var nok, så dukker Lino i klassen opp akkurat da Bolle og Gordon trener for å slå verdensrekorden i kyssing og komme i Guiness Rekordbok. Og så bare forsvinner han igjen like fort som han kom! Det blir liksom ikke helt det samme å trene kyssing igjen med Gordon etter det.Og at Bolle skulle bli oppvarmingsband for 4U på Ullevi ? det hadde de i hvert fall ikke planlagt! ? tar pubertetsproblematikken helt på kornet? nydelig om vennskap og gryende forelskelse? proppfull av humor og komiske situasjoner, samtidig som dypt alvorlige temaer skildres på en likefrem og usentimental måte? en varm og humoristisk perle av en bok, og et nytt blinkskudd fra Moni Nilsson

ISBN13 9788205410459

EAN 9788205410459

Jeg har laget en liten liste over sommerbøker. Hvis du har tips til flere romaner så fører jeg det opp her.

• "Bolle og Gordon - pappaen med de store skoene" av Moni Nilsson
  • "La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson