Bokvennen. Nr. 1 2010

litterært magasin

av (redaktør).

Bokvennen 2010 Heftet

Bokvennen er et litterært tidsskrift som inneholder artikler om bøker, forfattere og forfatterskaper fra inn- og utland.

Innhold: Leder - Farvell til den trykte boken? / Proust questionnaire: Miranda July / Hildringstimen: Ny tegneserie fra Bendik Kaltenborn / Et essay om vegetarianisme eller noe: Audun Mortensens dagboksnotater / I bøkenes magiske verden: Et bibliofilt intervju med Alberto Manguel / En morsom ting skjedde på vei til krematoriet: Et hyggelig møte med Tor Åge Bringsværd / Verdens beste litteratur: Bokvennen oppsummerer det litterære tiåret 2000-2009 fra hele verden / Den fremmede: Albert Camus har vært død i 50 år / Forfatterens død: Om dødsmåter og andre pussigheter / Mine priser: Thomas Bernhards posthume lykketreff / Dødelig eros: Bokvennen børster støv av finsk-estiske Aino Kallas / Tykk mann med hatt og pipe: Historien bak Jules Maigret / Min første oversettelse: Om Haruki Murakamis Norwegian Wood

Forlag Bokvennen

Språk Bokmål Nynorsk