Blindtest

av (forfatter), Ragnhild Eikli (oversetter) og Jan Martin Johnsen (oppleser).

Gyldendal 2021 Lydfil

Ny, stor roman fra forfatteren av de internasjonalt hyllede Patrick Melrose-bøkene.

Blindtest følger tre venner og deres bekjentskapskrets gjennom et år som skal forandre dem alle.
Da Olivia får ny kjæreste, Francis, samtidig som hun ønsker bestevenninnen Lucy velkommen hjem fra New York, utvides med ett hele hennes verden seg. Olivia og Francis er som skapt for hverandre, og ivrig etter å involvere Lucy i sin egen lykke introduserer Olivia venninnen og kjæresten for hverandre. De tre knyttes uvanlig sterkt sammen. I månedene som følger, trekkes flere personer inn i deres bane, og ingen av dem skal stå uberørt tilbake.
På overbevisende, lekent og empatisk vis tar Edward St. Aubyn i sin nye roman for seg temaer som arv, determinisme, frihet og historiene vi forteller om oss selv. Og romanen er like overbevisende når den befatter seg med økologi, psykoanalyse og nevrovitenskap som med kjærlighet, frykt og mot.

Utgivelsesår 2021

Format Lydfil