Blindt spill

av (forfatter) og Ragnar Aschim (oversetter).

Cappelen Damm 2010 Heftet

Narkotika, edelstener og penger skifter hender i Mexico City. USAs narkotikapoliti ønsker å knekke kjeltringen James Doyle. Mellissa Wade står sentralt i denne operasjonen, men hun omkommer i en bilulykke. Tvillingsøsteren blir bedt om å innta den dødes skikkelse og møte Doyle som avtalt for å gi ham en diskett med fingerte hemmeligheter. Hun sier ja til å hjelpe politiet, men Melissa er ikke død, og tvillingsøsteren Laura vet det. I utkanten av politiets arbeidsfelt driver de sitt eget spill med høy innsats og forventninger om et lykkelig utfall.

Mexico City - store partier narkotika skifter hender. Svimlende summer i penger og edelstener følger i samme kretsløp. Hvis man vinner. Melissa Wade har en sentral stilling i det amerikanske byrå for bekjempelse av narkotika (DEA-Drug Enforcement Administration). Like før hun skal settes inn i siste fase av Operasjon Sjakkmatt - og endelig knekke narkokartellets mest sentrale figur, James Doyle - omkommer hun i en bilulykke.

Tom Kellermann, som er DEAs mann i Mexico, finner fram til Melissas eneggede tvillingsøster Laura. Om Laura vil innta den dødes skikkelse og møte Doyle? Hun skal overlate ham en diskett med fingerte DEA-hemmeligheter og motta en attraktiv mengde diamanter som betaling. Tom Kellermanns folk skal rykke ut og arrestere Doyle i det strategiske øyeblikk. Laura risikerer intet, og hennes medvirkning kan gi dødsstøtet til en fryktet og nådeløs organisasjon. Laura samtykker, for å hedre søsterens minne.

Men Melissa er ikke død.

Utgivelsesår 2010