Blindgang

ISBN13 9788205490697

EAN 9788205490697

Serier Gyldendal krim Gyldendal bestselger

Omtalt sted Vestfold

Solid bok av Jørn Lier Horst. Levende karakterer, med en som vanlig stødig og troverdig Wisting i hovedrollen. En bok der sidene flyr fort unna, spennende og engasjerende!

Lier Horst har etterhvert blitt en av mine favoritter.
Slukte boka! Liker karakterene, livene og historiene.

God krim fra J L H.
Lettlest og troverdig. Spenningen stiger betydelig mot slutten, og er egentlig både komplisert og elegant. Figurene, eller hovedpersonene blir kanskje litt "grunne", slik at man opplever det hele på litt distanse.
Kommer liksom ikke helt under huden på Wisting, som et eksempel.
Likevel en bok jeg likte godt, på linje med de øvrige jeg har lest av samme forfatter.

Ikke Lier Horst sin beste og mest spennende bok dette. Men liker hans bøker og hans bakgrunn som politi gir bøkene mer kredibilitet. Han setter fokus på et viktig tema i denne boka - spørsmålet om justismord. På tross av svakheter i boka og lite spenning gir jeg terningkast 4.

Det hjalp ikke bare å kunne jussen, man måtte også beherske retorikken. En slik sak handlet vel så mye om å overbevise som å bevise. Det handlet om hvordan man framstilte og framførte bevisene. Hvem som vant, var ikke nødvendigvis den som satt på sannheten, men den som klarte å argumentere best.

Det er bare en grunn til at folk har to mobiler, gryntet han. De driver med noe som andre ikke skal vite noe om.

Men det du drømmer, er som regel ikke sant, påpekte han. Selv om tre personer har sett den samme hendelsen, har de tre ulike opplevelser av den.

Du sa at Elise måtte legge inn en pin-kode på telefonen sin slik at han ikke skulle kunne lese meldingene hennes. Ja, hun oppdaget at meldinger som hun selv ikke hadde lest, var blitt åpnet, og skjønte at han hadde snoket på telefonen hennes.

De fleste stedene rømte han fra, andre steder gjorde han seg umulig og ble kastet ut av samme grunn som han hadde fått plass.

lest 2015

Også i år er målet å lese 52 bøker.

Her er en kronologisk oversikt over bøker jeg har lest i år.

Egen oversikt over leste bøker