Blekkhjerte

av (forfatter), Cornelia Funke (illustratør) og Ute Neumann (oversetter).

Damm 2006 Heftet

Meggie oppdager en fremmed som står og stirrer mot huset hennes en regntung kveld. Den fremmede viser seg å være Støvfinger, men hvem er han? Meggie finner svar på denne og andre gåter i en gammel ligurgisk fjellandsby og i en bok. Dette er første boka i Blekkverdentrilogien, historien fortsetter i Blekkblod.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788204131836

EAN 9788204131836

Serier Griff Blekkverden (1)

Genre Fantastisk litteratur

Meggie på tolv år bur med far sin, Mo, og alle bøkene deira. Det er bøker på alle overflater, i stablar på golvet, i kasser under senga, på do. Mo lever av å gje bøker nye kjolar, og Meggie elskar både faren, arbeidet hans og alle bøkene. Berre ein ting forundrar henne: Mo les aldri høgt for henne. ho kan såvidt minnast at han gjorde det før mor hennar forsvann 9 år tidlegare, men ikkje etterpå. Etterpå har dei dessutan flytta mykje omkring, berre den vesle bussen deira og alle bøkene er konstante i liva deira. Ein dag tek likevel fortida dei att, i form av gjøglaren Støvfinger. Han kallar Mo “Trolltunge”, og vil ha tak i ei spesiell og sjeldan bok. Ei natt forsvinn både boka, Blekkhjerte, og Mo.

Historia i Blekkhjerte er original. Det handlar om grensene mellom fantasi og røynd, og kor mektige skrivne, og lesne, ord er. Det handlar om kjærleik mellom far og dotter, og om ein mann med eit blekksvart hjarte. Med på jakta for å finna att Mo, og etterkvart redda heile familien frå den vonde Capricorn og hans svartkledde menn, vert gamle tante Elinor, flammeslukaren Støvfinger, hans ikkje heilt tamme mår Gwin, Farid, som er lesen ut av 1001 og ei natt, og forfattaren Fenoglio. Det er kjekke, levande figurar (sjølv om ein skal vera forsiktig med å seia slikt etter å ha lese Blekkhjerte), og historia er både spanande og medrivande, sjølv om boka på sine vel 500 sider kan verka lang i utgangspunktet. Settinga, i eit moderne Europa med mobiltelefonar, minibankar og hotellovernattingar, gjer at hendingane både verkar meir fantastiske og meir truverdige. Korleis kan me vita sikkert at det ikkje finst “trolltunger” som Mo, og blå alvar i skogane i Sør-Europa?

Cornelia Funke vert nemnt av Neil Gaiman som ein av hans hjelpande vener, og ein kan merka eit visst slektskap mellom dei to både i setting og målgruppe. Blekkhjerte er plassert i skjeringspunktet mellom vår verd og fantasiverda, slik mykje av Gaiman si dikting og er, og utforskar grensene for menneskeleg fantasi. I tillegg er boka klart retta mot eit yngre publikum, med eit ganske enkelt språk og ein hovudperson på 12 år, men dramatiske hendingar, ei spanande historie og spørsmål kring dei nemnte grensene gjer at den òg passar godt for eldre lesarar, særleg dei av oss som har vakse opp med Den uendelige historie og Narnia – eller dei av oss som les Gaiman og liknande i vaksen alder

Omtalen vart fyrst publisert her.

The world was a terrible place, cruel, pitiless, dark as a bad dream. Not a good place to live. Only in books could you find pity, comfort, happiness - and love. Books loved anyone who opened them, they gave you security and friendship and didn't ask anything in return; they never went away, never, not even when you treated them badly.
— Cornelia Funke (Inkheart Trilogy: Inkheart, Inkspell, and Inkdeath)

Det er en god følelse å ha med seg sine egne bøker når man er på fremmede steder

Tro meg, bøker er som fluepapir. Det er ingenting minner har lettere for å klistre seg fast i enn boksider

Det lå bøker på kjøkkenet og på do, oppå tv-apparatet og i klesskapet, små stabler, store stabler, tykke, tynne, gamle, nye... bøker. når Meggie sto opp lå de med sidene innbydende slått opp på frokostbordet og hilste henne god morgen, de drev kjedsomhet på flukt på gråværsdager og noen ganger snublet man over dem.

Natten tilhører røverne. Slik har det alltid vært. Det er lett å glemme det når man sitter inni huset sitt, beskyttet av lys og tykke vegger. Natten beskytter jegerne, den gjør det lettere for dem å snike seg innpå byttet sitt, og byttet gjør den blind.

Fantasy, grøssere og Science-fiction - alt en leseglad ungdom kan finne på å lese
Passer for alder 13-100 år
Alle bøker er utgitt eller vil bli utgitt på Norsk - Og anbefales på det varmeste!

For ei tid tilbake startet jeg en tråd hvor jeg etterlyste bøker med den sympatiske farsfiguren. Dette var etter at jeg hadde lest flere bøker etter hverandre hvor faren var svært lite sympatisk, som Knausgårds "Ute av verden", Sofi Oksanens "Stalins kyr" og Harry Bernsteins "Den usynlige muren". Jeg greide ikke å komme på noen bøker som hadde kloke, sterke personligheter i farsrollen, og etterlyste tips på slike romaner. Heldigvis kom det inn mange gode forslag, og det er plass til flere :))

Her er de bøkene jeg syns er de beste innen fantasy

Etter tips fra dere og litt snoking i bokhyllene prøver jeg meg på en bokliste til en 17-åring som har forlest seg på Harry Potter. Flere av disse titlene er ukjente for meg. Jeg har ikke engang lest Harry Potter!

Har dere synspunkter på bøkene, eller flere forslag, er jeg takknemlig for det! Gjerne bøker med humor.

Ruslet rundt i solskinnet og tittet innom bruktmarkedet i Råde. Jeg ruslet ut med 50,- mindre og en full pose med godsaker.

• "Blekkdød" av Cornelia Funke
  • "Blekkblod" av Cornelia Funke