Blekkdød

av (forfatter), Cornelia Funke (illustratør) og Ute Neumann (oversetter).

Cappelen Damm 2011 E-bok

Meggie er sint på Fenoglio som fortsetter å skrive Nøtteskrikerens ballade. Hun sier til Fenoglio at han bør begynne å skrive nye sanger, men Fenoglio mener at det ikke er hans ballader som gjør faren hennes til Nøtteskriken. Han tror at faren hennes er akkurat som Den svarte prinsen - han føler med de svake. Og denne egenskapen har ikke Fenoglio skrevet i hjertet hans. Dette er den siste boken i trilogien om Blekkverden

ISBN13 9788202353148

EAN 9788202353148

Serie Blekkverden (3)

Genre Fantastisk litteratur

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Orfeus hadde ikke tall på hvor mange ørefiker han hadde måttet betale for sine forbudte lesegleder. Kanskje èn for hver tiende side, sånn omtrent, men han hadde aldri syntes at prisen var for høy. Hva var vel en ørefik mot ti sider flukthjelp, ti sider borte fra alt som gjorde ham ulykkelig, ti sider virkelig liv i stedet for ensformigheten som andre folk kalte virkelighet?

Fantasy, grøssere og Science-fiction - alt en leseglad ungdom kan finne på å lese
Passer for alder 13-100 år
Alle bøker er utgitt eller vil bli utgitt på Norsk - Og anbefales på det varmeste!

Her er de bøkene jeg syns er de beste innen fantasy

Noen av bøkene i bokhylla mi, er typiske "høstbøker" dvs. etter min mening passer de best en mørk høstkveld, helst med litt vind og regn. Da krøller jeg meg sammen i sofaen, tar med meg puter, teppe og en stor kopp te (kanskje tenner jeg et stearinlys eller to) og begynner å lese. Stemmningen bli helt annerleder enn når jeg f.eks. ligger på stranda om sommeren, litt mørk og magisk på en måte. Denne høsten har jeg spart opp et knippe bøker som forhåpentligvis vil passe perfekt en sen høstkveld:)

Må jo holde styr på hva jeg kommer til å lese dette året også;) Denne gangen har jeg prøvd å skrive litt om hver av bøkene, slik at listen blir litt mer utfyllende. Planen er å komme seg gjennom en bok i uka, altså minst 52 i løpet av året, så får vi se hvor bra/dårlig det prosjektet går;)

Totalt 58 bøker, dog en del lettleste barnebøker. Jeg er fornøyd med å ha kommet meg gjennom prosjektet, det var ikke verre enn at det gikk, til tross for at det nesten ikke ble noe lesing i høst i det hele tatt! Det er ikke alle bøkene jeg har skrevet noe om, men det kommer kanskje etter hvert;)

Bøker jeg har lest i 2019. Del 1

• "Blekkblod" av Cornelia Funke