Black house

av (forfatter) og Peter Straub (forfatter).

HarperCollins 2001 Innbundet

Tre barn har blitt tatt av et monster med sansen for barnekjøtt, og som går under navnet "Fiskeren" etter en legendarisk morder. Det lokale politiet har aldri opplevd noe lignende og har ingen ting å stille opp med. Deres eneste håp er den tidligere detektiven Jack Sawyer, mannen som løste deres forrige sak. Men plaget med syner fra en annen verden, har Jack trukket seg tilbake, også for å unngå akkurat slike forferdelige saker som denne, og etter å ha fått et innblikk i galskapen i denne saken, holder han seg langt unna.

Forlag HarperCollins

Utgivelsesår 2001

Genre Grøssere

Talismanen og Black House er to av mine favorittbøker. De minner om Det mørke tårn serien som er mer kjent. Kanskje spesielt idet de blander sjangre, som fantasy og horror. Men også fordi vi her følger en hovedperson på en reise for å redde både seg selv og andre.
Historien er meget fascinerende og disse bøkene anbefales!

What you love, you must love all the harder because someday it will be gone.

Ka is a friend to evil ås well as good. It embraces both.

Bøker med en farge i tittelen. Jeg har ikke tatt med bøker der fargen er inni et lengre ord.
Kom gjerne med flere bøker.

• "Danse macabre" av Stephen King
  • "The eyes of the dragon" av Stephen King