Bitter Sun

av (forfatter), Christopher Ragland (narrator) og HarperCollins Publishers Limited (publisher).

HarperCollins Publishers Limited 2018 Audible Audiobook

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag HarperCollins Publishers Limited

Utgivelsesår 2018

Format Audible Audiobook

En vill oppvekstroman fra sørstatene på tidlig 70-tall. Fire barn finner en død kvinne og i søken på svar graver de opp flere hemmeligheter enn det de hadde turt å satse på.

Vi følger gutten John som sammen med søsteren sin Jenny og sine to bestevenner Gloria og Rudy som blir enige om at de må finne ut hvem som har drept jenta. Samtidig er de alle preget av strevet med å vokse opp i vanskelige hjem. Rike Gloria med foreldre som ikke er tilstede, rebellen Rudy som blir stemplet som et råttent egg på grunn av farens herjinger i byen, og John og Jenny som bor med moren som bryr seg mest om alkoholen.

Lewis inkluderer mange vanskelige temaer og det er ikke noe problem å bli glad i kvartetten. Hver gang en av barna ble utsatt for noe vondt kjente jeg det dypt i hjertet, men jeg er også svært takknemlig for forfatterens ærlighet - ingen sugar coating her i gården!

Liker du mysterium/krim/spenning som også byr på god karakterutvikling og en dypere handlig passer denne godt.