Bio-strike

av (forfatter), Tom Clancy (medforfatter), Martin Greenberg (medforfatter) og Henning Kolstad (oversetter).

Tiden 2003 Innbundet

Harlan DeVane har utviklet et dødelig virus som er immunt mot alle kurer. Det vil ligge sovende i sine menneskelige verter til det blir detonert av biokjemiske utløsere. DeVane planlegger å auksjonere bort utløserne til den som gir det høyeste budet, men først vil han ødelegge sin største fiende, Roger Gordian, sjefen for UpLink Technologies.

Et svært avansert kjemisk våpen truer verdens framtid; dette er trusselen Roger Gordian står overfor i fjerde bok i Maktspill-serien. Forrige århundrets farligste mann har gjort bruk av det farligste våpenet som noen gang har eksistert. Den kriminelle mesterhjernen Harlan DeVane har utviklet og spredd en dødelig, genetisk anlagt "superbug", motstandsdyktig mot alle kjente mottiltak. Som en mikroskopisk tidsbombe vil den ligge sovende inne i sin menneskelige vert, helt til den blir detonert av spesielle biokjemiske utløsere.DeVane planlegger å selge de utløsende elementene til den som byr høyest, men først vil han bruke dem til å ødelegge den største trusselen mot planen hans: Roger Gordian, direktør for UpLink International. Etter hvert som Roger blir sykere, jobber legene og etterforskningsteamet på spreng for å finne årsaken og helbredende medisin. For i Rogers skjebne ligger verdens skjebne.Fjerde bok i Tom Clancys Maktspill-serie.Tom Clancy (f.1947) er opphavsmannen til sjangeren "teknothriller". Siden debuten Jakten på Rød Oktober (1986) har han stadig imponert med sine omfattende kunnskaper om moderne våpensystemer, teknologi og terrorisme.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2003