Bibliotekets voktere

av (forfatter) og Frank Lie (oversetter).

Schibsted 2013 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Dette er den tredje boken om FBI-agent Will Piper.

Isle of Wight, 1775: En stormfull januarkveld gjør amerikaneren Benjamin Franklin en dramatisk oppdagelse i et forlatt kloster. Øyboerne mener det hele er overtroisk oppspinn, men Vectis-klosteret viser seg å skjule en hemmelighet som kan redde verden - eller utslette den. Florida, 2026: Den pensjonerte FBI-agenten Will Piper lever et bedagelig liv. Tankene er langt unna Dommedagssaken som kastet ham hodestups inn i medias søkelys femten år tidligere. Da en ny Dommedagsmorder dukker opp, og Wills sønn i tillegg forsvinner, blir Will dratt inn i et nådeløst og farefullt eventyr som spenner over århundrer og kontinenter. Kanskje vil han finne noen svar om menneskenes fremtid ? andre svar enn biblioteket kan gi ...

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2013

Serie Will Piper (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted England

en god triller og en fin oppfølger den holder meg fanget uten å være FOR nifs. og er også ganske realistisk sånn som verden faktisk er blitt i 2014 Huffff

Hadde gleda meg til denne boka, men den ble for vidløftig og usannsynlig. At både USA og Kina skulle ha politiske interesser i det avdekkede biblioteket ble for søkt. Og 2026? For langt fram for meg.

Boken er en frittstående oppfølger de to første bøkene, og til tross for at det er en godt sammendrag av de tidligere hendelsene, er det en fordel å å ha lest de to første. Det har jeg gjort, og liker de alle veldig godt.

Handlingen i denne er actionfylt og spennende stort sett hele veien, språket er fengende og lett – og med handlingen som driver leseren framover, gjorde at jeg leste boka temmelig raskt. Slutten er et fyrverkeri, der man ikke helt vet hvem som er på hvilken side – og alt faller på plass til slutt. Likevel er det en åpning der som gir hint om at det kan komme flere bøker om Vectis-biblioteket… Og det synes jeg ikke gjør noe :-)

Les alle mine anmeldelser på ritaleser.com

Glenn Cooper skriver like godt som Dan Brown...bare så det er sagt :)
Bibliotekets voktere er frittstående fortsettelse av De dødes bibliotek og Sjelenes bok, begge de er utrolig gode bøker ! Og selv om dette er en frittstående fortsettelse vil jeg nok anbefale deg å lese de to første før du leser denne, ellers blir du nok litt forvirret, for her er det mye som henger sammen med de to første bøkene.

Dette skriver forlaget om boka:
Isle of Wight, 1775.
En stormfull januarkveld gjør amerikaneren Benjamin Franklin en dramatisk oppdagelse i et forlatt kloster. Øyboerne mener det hele er overtroisk oppspinn, men Vectis-klosteret viser seg å skjule en hemmelighet som kan redde verden – eller utslette den.

Florida, 2026.
Den pensjonerte FBI-agenten Will Piper lever et bedagelig liv. Tankene er langt unna Dommedagssaken som kastet ham hodestups inn i medias søkelys femten år tidligere. Da en ny Dommedagsmorder dukker opp, og Wills sønn i tillegg forsvinner, blir Will dratt inn i et nådeløst og farefullt eventyr som spenner over århundrer og kontinenter. Kanskje vil han finne noen svar om menneskenes fremtid – andre svar enn biblioteket kan gi ...

Jeg liker Dan Brown...og jeg liker virkelig Glenn Cooper ! Dette er spenning som tvinger deg til å fortsette å lese til langt på natt. Det er hemmeligheter, munker og skurker, ung kjærlighet og mysterier fra fortiden. Og slutten....de siste setningene i boka....DE GA MEG GÅSEHUD! Men IKKE les de før du starter med boka for da ødelegger du alt :) Dette er god underholdning, spenning og leserglede :) Anbefales med stor glede *

Boka var grei nok den. Men jeg synst teamet begynner aa bli en del utvannet. OK tidtroeyte, men ikke det helt store. Jeg likte foerste boka hans best. Men har enda igjen aa lese nummer 2.

Ønsker du å komme noen vei her i verden, så gå som jeg gjør, snakk som jeg gjør, gjør som jeg gjør. Jeg er ikke arrogant, folkens, jeg har bare rett.

Vi bør forsøke å være ekstra hyggelige mot hverandre, forsøke ikke å oppføre oss som tosker, forsøke å smile mye og ikke klage og stønne over alt, eller være superdeprimerte. Vi bør leve hver eneste dag fullt ut og glede oss over livet.

Mange titler som berører bøkenes verden

Bøker

• "Det 11. bud" av Ole Clifford
  • "De udugelige - kriminalroman" av J.R. Henrixen
  • "Blod og is" av Robert Masello
  • "Tordensønnene" av Giles Kristian
  • "Alkymistens bok - tapperhet og frelse i krigsherjede Andalucía" av Adam Williams
  • "Atrevs' maske" av A. J. Hartley
  • "Det skjulte evangelium" av D. L. Wilson