Biblica

det store bibelatlaset

en historisk reise gjennom Bibelens land og samfunn

av (redaktør) og Bjarte Kaldhol (oversetter).

Spektrum 2007 Innbundet

Dette store bibelatlaset består av åtte deler: Bibellandenes geografi og historie, Første Mosebok og patriarkenes tid, Dommerne, Kongene, Profetene og de rettferdige, Rikene blir erobret, Jesus fra Nasarets liv og Ordet blir spredt. Boka har opplysninger om topografien, geologien, klimaet, vegetasjonen, og naturforholdene i området. Inneholder også 125 originale kart, referansedel og de seneste arkeologiske funnene og teologiske forskningsresultatene. Med register.

Forlag Spektrum

• "Fuglenes forsamling" av Farid al-Din Attar
  • "Yoga" av Knut A. Jacobsen
  • "Dødehavsrullene" av Torleif Elgvin
  • "Historien om Gud - i jødedom, kristendom og islam" av Karen Armstrong
  • "Jorden - vår mor - indianske myter og legender fra Nord-Amerika" av Tor Åge Bringsværd
  • "Greske myter og mysterier" av Tore Frost
  • "Å bli den du er" av Eckhart