Betongblondinen

av (forfatter) og Peter A. Lorentzen (oversetter).

Gyldendal 2015 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Harry Bosch, kriminalbetjent i Los Angeles, står tiltalt for å ha skutt ned og drept en uvæpnet mann i tjeneste.

I en by preget av Rodney King-saken og opptøyene som fulgte, er det mannens enke som har rettens sympati.
Men Harry er overbevist om at mannen han skjøt fire år tidligere, er identisk med Dukkemakeren. Mannen som myrdet elleve prostituerte og sminket likene. Rettssaken har nettopp begynt da liket av en ukjent kvinne blir funnet ...
«... det er vanskelig å legge fra seg denne boken.»Rino Rådahl, Bergensavisen
«Betongblondinen av Michael Connelly er en interessant kriminalroman ... i høyeste grad verd å lese.»Harald Skjønsberg, Dagbladet
Michael Connellys hjemmeside
Om Michael Connelly på wikipedia
Michael Connelly (f. 1956) var en kjent og prisbelønnet kriminalreporter i Los Angeles Times. Han debuterte i 1992 som krimforfatter med The Black Echo som ble tildelt den prestisjetunge Edgar-prisen for beste krimdebut. Siden har hat utgitt et titalls glitrende krimromaner. Connellys bøker har solgt vanvittige 30 millioner eksemplarer verden over - bare 2,5 millioner i Sverige alene. Han er utropt til «Verdens beste krimforfatter» av bladet GQ.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205488410

EAN 9788205488410

Serier Gyldendal pocket Harry Bosch (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Los Angeles

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, disse Harry Bosch-krimbøkene ruver over det meste av vår tids krimlitteratur. Betongblondinen er intet unntak. Suveren Michael Connelly kvalitet, all the way! Jeg leser disse Harry Bosch bøkene hulter til bulter. Dvs, etter hvert som jeg får tak i de, ikke i kronologisk rekkefølge. Og det er greit selv om kronologi er det beste. Man får jo mer tak i hovedpersonen og hans liv på den måten. Ok, nok snakk. Bare løp og kjøp! Betongblondinen vil ikke skuffe deg:)

• "Den siste coyote" av Michael Connelly
  • "The Black Ice" av Michael Connelly