Betong

Gyldendal 1985 Innbundet

Boka handler om et ensomt, monologiserende menneske som trenger erkjennende ned i alle de svik og fortredeligheter det opplever i seg selv og verden.

Utgivelsesår 1985

ISBN13 9788205163904

EAN 9788205163904

Serie Vita

Omtalt sted Østerrike

Åpner med:

Fra mars til desember, skriver Rudolf, mens jeg, noe som i denne sammenheng er nødt til å sies, hadde tatt store mengder Prednisolon mot min morbus boeck som var blitt akutt for tredje gang, samlet jeg alle mulige slags bøker og skrifter av og om MendelsohnBartholdy, oppsøkte alle mulige og umulige biblioteker for å lære min yndlingskomponist og hans verk å kjenne fra grunnen av og mitt forsett hadde så vært på omhyggeligste vis å studere alle disse bøker og skrifter med det lidenskapelige alvor et slikt forarbeid i likhet med selve nedskrivingen av et større, vitenskapelig uangripelig arbeid hadde krav på og som jeg faktisk hadde hatt den største angst for hele den forutgående vinteren og først deretter, omsider, etter dette grundige studium tilpasset emnet, skulle jeg så, akkurat på den syvogtyvende januar klokken fire om morgenen, begynne på dette arbeidet som hadde vært planlagt i ti år allerede, men som det til stadighet ikke var blitt noe av,...

Heime hadde eg liggande ein del av desse bøkene, så eg tenkte eg skulle sette dei opp i ei liste.. så her er lista, lest og ulest..

Bøker utgitt i Gyldendal sin serie kalt vita, vet man ikke hva man skal lese er det bare å plukke en herfra.