Betennelsesfri

en ny forståelse av årsaken bak mange helseproblemer

av (forfatter), Ralf Sundberg (forfatter) og Ida M. Andenæs (oversetter).

Lille måne 2019 E-bok

Betennelser og inflammasjon er roten til alt ondt!
Men hvorfor oppstår betennelsestilstander i kroppen?

Til og med friske og symptomfrie mennesker kan lide av hormonforstyrrelser og forhøyde betennelsesmarkører. Det viser seg ofte som mer eller mindre som diffuse problemer med overvekt, hårtap, trøtthet, søvnproblemer, konsentrasjonsproblemer, depresjon, uro eller infertilitet. Å dempe betennelser er derfor nøkkelen til å være frisk!

.Det viktigste er ikke å vite hvordan man skal spise for optimal helse, men å øke forståelsen for hva som skjer i kroppen når den ikke fungerer som den skal."

I denne boken gjør forfatterne et dypdykk i hva som skjer i kroppen når man spiser og lever feil og begynner med den grunnleggende informasjonen om cellers oppbygning, funksjon, fordøyelsen, energireserven, fettdepoer, appetitt-regulering, sykdommer og insulinresistens. Men dette kan reverseres - stikkordet er å få kontroll på hormonene dine (stikkord mat og stress). Denne boken forklarer deg hva du må gjøre, samtidig som du lærer veldig mye om hvordan kroppen din fungerer.

Forfatterne er blant Sveriges fremste eksperter på kosthold og helse. Martina Johansson er sivilingeniør med master i medisinsk bioteknikk og i biofysikk . Hun er opptatt av hvordan kroppen fungerer, spesielt med tanke på kosthold og trening. Hun inspirerer og engasjerer tusenvis av mennesker daglig via sosiale medier og sine bøker og hun jobber aktivt med medisinsk forskning. Ralf Sundberg er lege, dosent, forfatter og foreleser. Han er interessert i spørsmål rundt mat og helse i et samfunns og
naturvitenskapelig perspektiv.

Dette er virkelig en sjeldent gripende bok om hvordan kroppen din virker, hvorfor den gjør hva den gjør og reagerer som den gjør på mat, miljøgifter og forstyrrelser. Anbefales! Drivende godt skrevet.

Forlag Lille måne