Betennelsesfri

en ny forståelse av årsaken bak mange helseproblemer

av (forfatter), Ralf Sundberg (forfatter) og Ida M. Andenæs (oversetter).

Lille måne 2019 E-bok

Betennelser er roten til alt ondt!

Det er der mange sykdommer starter: hormonell ubalanse (pga feil næring, stress, for å nevne noe) kan gi grobunn til inflammasjon og betennelser.
Hva bør du vite? Å vite hva du skal spise, hvordan du skal trene og stresse ned, eller hva som skjer med kroppen din når den ikke lenger fungerer som den skal? Denne e-boken gjør et dypdykk i hva som skjer med kroppen din når du spiser og lever på en uhensiktsmessig måte. For til og med friske og symptomfrie mennesker kan lide av hormonubalanser og for høye betennelsesmarkører. Først viser det seg ofte som mer eller mindre diffuse problemer. Det kan være overvekt, hårtap, tretthet, søvnproblemer, humørsvingninger eller mer alvorlige symptomer som infertilitet, tarmsykdommer og ikke minst demens.

Det er en rekke helseproblemer som skyldes betennelser, så hvorfor ikke være føre var?
Denne e-boken er skrevet for at du skal vite hvordan betennelser oppstår, hvordan de kan dempes og hvordan du kan få en betennelsesfri hverdag. Boken er skrevet av lege, dosent og forsker Ralf Sundberg og Martina Johansson som er utdannet sivilingeniør, med master i medisinsk bioteknikk og i biofysikk.

Den er drivende godt skrevet - og er lettforståelig. En viktig bok som gir deg økt forståelse for hvordan du kan leve betennelsesfritt.

Jag heter Martina och är en nyfiken nörd som tycker om att förstå hur saker fungerar och hänger ihop. Jag är utbildad till Civilingenjör på Chalmers Tekniska Högskola i Göteborg, och har två masters: en i medicinsk bioteknik och en i biofysik (bioengineering).

Forlag Lille måne

Utgivelsesår 2019

• "Farvel til betennelser - med naturlig mat og livsstil" av Martina Johansson
  • "Nytt blikk på autoimmun sykdom" av Sofie Hexeberg
  • "Pillebefinnende - hva vet vi om medisinene vi tar?" av Niels Christian Geelmuyden
  • "Tarmens medisin - 6 smarte trinn til sunn tarm, friskere kropp og klart hode" av Berit Nordstrand
  • "Hormonbalansen" av Kristian Løvås
  • "Når kroppen husker det du vil glemme" av Solveig Bøhle
  • "Ungdomskilden - 12 gode valg for livet" av Audun Myskja
  • "Sunn tarm, klart hode - hvordan gode tarmbakterier beskytter og reparerer hjernen din" av David Perlmutter
  • "Finn din indre kraft" av Audun Myskja
  • "Alene naken - hvorfor er vi redd for å være oss selv?" av Tormod Huseby
  • "Det er nok nå - hvordan nyliberalismen ødelegger mennesker og natur" av Linn Stalsberg
  • "Tankevirus" av Hanne H. Brorson