Berre kjærleik og død

ein biografi om Tor Jonsson

Den Norske lyrikklubben 2001 Innbundet

Boka byggjer på mange års forsking, nylesing, kjeldegransking, ukjente brev og samtalar med nærare to hundre informantar. Dei voldsomme spenningane i dikt og artiklar er hos Tor Jonsson uløyseleg knytte til hans dramatiske liv og tragiske lagnad.

Forlag Den Norske lyrikklubben

Utgivelsesår 2001

Omtalt person Tor Jonsson

Tildelt litteraturpris Melsomprisen 2000

Gripende, nærgående og omfattende om Jonssons altfor korte liv. Ingar Sletten Kolloen har gjort et grundig forarbeide og skriver respektfullt, men lidenskapelig om livet til han som etter min mening er Norges fremste poet. Liker at stilen er relativt nøktern og at forfatteren av boka dermed lar være å legge et sterkt fokus på egne diktanalyser. En strålende biografi.

Ein del år sidan eg las boka, men kan hugse godt driv og at boka fekk fram det uunngåelege i den tragiske skjebnen til Jonsson.

Vi er redde for å sjå oss sjølve i augo. Kastar lagnaden skugge over livet vårt, tenkjer vi ikkje over at oftast er vi bror til lagnaden. Vi skyv frå oss skulda og ansvaret, det må vera krefter utanfor oss som har mana fram ulykka. (...) Når andre får skulda, blir vi sjølv skuldlause. Det kan vera lettvint å lesse skulda over på andre og kle seg sjølv i kvitt. Men livet toler ikkje fusk, det blir bittert i lengda å gå ikring og vera engel når ingen kan oppdage at ein er noko anna enn ein sur egoist. - - - Tor Jonsson i artikkelen "Svart og kvitt"

No er den etterlengta sommarferien nesten her - tida for late dagar og mykje lesing! Gjennom det travle skuleåret har eg bygd meg opp ein liten stabel med bøker eg no endeleg får tid til å lese.

• "Marcus Thrane - forbrytelse og straff" av Mona R. Ringvej
  • "Blant bygdedyr og vestkantkrokodiller - prosa i utval" av Tor Jonsson