Bernhard Pinkertons store oppdrag

av (forfatter) og Pjotr Sapegin (illustratør).

Cappelen 1999 Innbundet

Under ei forestilling i teateret dør plutselig Dukkemakeren. Dukkene syns dette er svært mystisk, og de er både fortvilte og opprørte på grunn av det som har skjedd. Ledet av Bernhard prøver de å finne ut hva som har skjedd, og enda skumlere blir det da noen dreper dukken Anton.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 1999

ISBN13 9788202187880

EAN 9788202187880

Genre Spenning

Rammen er et dukketeater hvor dukkene blir levende når det ikke er mennesker i teateret. En dag dør dukkemakeren, og dukken Bernhard mistenker at han er drept av en av de andre dukkene. Anne Holt skriver godt og det er vakre illustrasjoner av Pjotr Sapegin

Et fint sitat fra boka, "Anton mente at alle bøker var verd å lese. Ingen kunnskap er bortkastet, pleide Anton å si.
- Hjernen er et fantastisk instrument, hadde han fortalt Bernhard flere ganger. - Den fylles aldri helt opp. Det finnes alltid plass til noe nytt. Bare les. Hva du vil".

Dette er en spennende krim for barn. Kan anbefales til barn fra 8 år og oppover, og til voksne som enda ikke er vokst i fra gode barnebøker ;)

- Hjernen er et fantastisk instrument, hadde han fortalt Bernhard flere ganger. - Den fylles aldri helt opp. Det finnes alltid plass til noe nytt. Bare les. Hva du vil.

• "Historien om Charles Dickens" av Elisabeth Kyle
  • "Liras øyne - thriller" av Eva Joly
  • "Historien om dronning Elisabeth" av Alida Sims Malkus
  • "Historien om Eleanor Roosevelt" av Lorena A. Hickok
  • "Historien om Marco Polo" av Olive Price
  • "Historien om Kleopatra"
  • "Verker. Bd. 6 - Christianus Sextus 2" av Johan Falkberget
  • "Mysteriet Olga Tsjekhova - var Hitlers favorittskuespillerinne også russisk spion?" av Antony Beevor
  • "Den åttende mann" av Lee Child
  • "Tove Jansson - arbeide og elske" av Tuula Karjalainen