Ben Hur

Gyldendal Tiden 1994 Innbundet

Dette er den klassiske beretningen om kjøpmannssønnen Ben Hur og hans dramatiske liv i Palestina og Romerriket på Jesu tid. Han blir sveket av sin gode venn Messala og ender som galeislave. Men han får hevn når han som veddeløpskjører vinner over sin tidligere venn. Boka er filmatisert og fikk 11 Oscarstatuetter i 1959.

Dette er den klassiske beretningen om kjøpmannssønnen Ben Hur og hans begivenhetsrike liv i Palestina og Romerriket på Jesu tid. I fengslende og fargerike ordelag følger vi hans dramatiske skjebne fra han blir sveket av sin gode venn Messala og ender som galeislave, til han som veddeløpskjører endelig får mulighet til hevn. Utgitt i Gyldendal Ungdomsklassikere, som består av verdenslitteraturens absolutte høydepunkter. Bøkene er utstyrsmesssig påkostet, nummererte og egner seg ypperlig som gavebøker eller samleobjekter. Alle bøkene har dessuten etterod av Tormod Haugen, vinner av H.C. Andersenprisen.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1994

ISBN13 9788205221567

EAN 9788205221567

Serie Gyldendals ungdomsklassikere (14)

Genre Klassisk litteratur

Omtalt tid Antikken

Jeg skal flytte og ønsker ikke å flytte inn i nye bokhyller med gamle bøker jeg mest sannsynlig ikke kommer til å lese igjen. Derimot ønsker jeg å bytte bøkene i lista mot andre bøker som kan være av interesse. Ettersom jeg ønsker å bli kvitt bøkene er det ikke umulig at jeg bytter to mot en, for eksempel.

Om du ikke kan/vil bytte, men allikevel ønsker deg en bok på lista, selger jeg gjerne - foreslå en pris så kommer vi nok til enighet.

Alle bøkene i byttelista er pent brukte pocketversjoner. Bøkene med norske titler er norske versjoner; bøkene med engelske titler er engelske versjoner.

• "Tarzan - apenes konge" av Edgar Rice Burroughs
  • "Vår egen stamme" av Johan Bojer
  • "Quo vadis?" av Henryk Sienkiewicz
  • "Stompa & co" av Anthony Buckeridge
  • "Hjortedreper - den første krigsstien" av James Fenimore Cooper
  • "Kong Salomos miner - roman" av H. Rider Haggard
  • "Tiggerprinsen" av Mark Twain
  • "Røde orm" av Frans G. Bengtsson
  • "Fem uker i ballong - tre engelskmenns oppdagelsesreise i Afrika" av Jules Verne
  • "Borgermesteren" av Thomas Hardy
  • "Farvel, min elskede" av Raymond Chandler