Begravde hunder biter ikke

Gyldendal 2006 Heftet

En ny sak fører Varg Veum over fjellet til hovedstaden; byen med det knuste hjertet som han kaller den. I Oslo møter han mektigere motstandere enn han er vant til og et handlingsmønster mørkere enn natten. Mørkets kjerne er en hemmelighet ingen tør nevne navnet på. Mens han krysser ukjent territorium, fra Ullernåsen til Grünerløkka og fra Vaterland til Nesoddtangen, nærmer den bergenske privatdetektiven seg svaret på en av vår tids største, uløste kriminalgåter. Dette er den niende romanen om Varg Veum.

En ny sak fører Varg Veum ut på dypere vann enn noensinne før, og over fjellet til hovedstaden. I Oslo møter han mektigere motstandere enn han er vant til og et handlingsmønster mørkere enn natten. Mørkets kjerne er en hemmelighet ingen tør nevne navnet på. Terningkast 5. «Flott, Staalesen!» Berit Kobro, VG«Koblingen mellom det uharmoniske bybilde og menneskets iboende ondskap er meget overbevisende, ryggkrislende, en litterær bragd.»Terje Stemland, Aftenposten«Miljøbeskrivelsene, dialogene og typetegningene sitter perfekt [.] uten tvil Gunnar Staalesens djerveste i Veum-serien.» Atle M. Skjærstad, Bergens Tidende

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205350267

EAN 9788205350267

Serie Gyldendal krim

Varg Veum10

Noen fordeler med å komme for sent:-) Posesalget var over og alt skulle kastes!! Tok med det jeg greide å bære....

Krim og politietterforskning

• "Rygg i rand, to i spann" av Gunnar Staalesen