Before we were yours

Quercus 2018 Heftet

Memphis, Tennessee, 1939

Twelve-year-old Rill Foss and her four younger siblings live a magical life aboard their family's Mississippi River shantyboat. But when their father must rush their mother to the hospital one stormy night, Rill is left in charge, until strangers arrive in force. Wrenched from all that is familiar and thrown into a Tennessee Children's Home Society orphanage, the Foss children are assured that they will soon be returned to their parents - but they quickly realize the dark truth...

Aiken, South Carolina, present day

Born into wealth and privilege, Avery Stafford seems to have it all: a successful career, a handsome fiancé, and a lavish wedding on the horizon. But when Avery returns home to help her father weather a health crisis, a chance encounter leaves her with uncomfortable questions and compels her to take a journey through her family's long-hidden history, on a path that will ultimately lead either to devastation or to redemption.

Forlag Quercus

Utgivelsesår 2018

Omtalt tid 1939-1945 2010-2019

Omtalt sted Sørøstlige stater

Veldig god og fengende bok, som har utgangspunkt fra virkelige og grusomme hendelser i adopsjonsbransjen i flere tiår i Tennesse. Anbefales.

Denne historien fenget fra første stund. Boken baserer seg på virkelige hendelser selv om historien og personene er oppdiktet. Kan anbefales.

Denne altså. River i hjertet. Ble sittende og lese meg opp på fakta om de virkelige hendelsene som denne boka tar utgangspunkt i. Mitt hjerte blør for alle disse skjebnene. Både de virkelige og de i boka. Fantastisk vond og fin bok.

Fri handling av fakta skjedd i 1920-1950 årene der barn ble kidnappet fra sine foreldre. Gripende roman hvor man vanskelig kan forstå at slikt har skjedd. Viser ellers til forlagets omtale av boka.

Kjører på med samme plan som tidligere, med å lese 52 bøker i året.

Bøker lest 2018

Bøker som jeg har kjøpt selv, eller fått i gave og ikke fått lest enda

Nytt år nye muligheter for nye lese opplevelser. Vet ikke om jeg klarer å slå 2021

• "Hannies bok" av Lisa Wingate
  • "Den jeg var" av Eliza Graham