Bedre uten brød

bli frisk med lavkarbo - kostholdet som leger vår tids sykdommer

med kosthold- og treningsprogram

av (forfatter), Christian B. Allan (redaktør) og Jens Veiersted (redaktør).

Lille måne 2010 Innbundet

Boken presenterer et kosthold som inneholder lite karbohydrater og mer fett og protein. Legen Wolfgang Lutz har behandlet nærmere 15000 personer, og deres opplegg beskrives i denne boken. Boken inneholder norske pasienthistorier og er gjennomarbeidet for norske forhold. Har litteraturliste og stikkordregister.

Denne kostholdsklassikeren, nå revidert for tredje gang, gir deg svaret på hvorfor og hvordan et LCHF-kosthold kan forebygge, og til og med kurere, hjertesykdom, sukkersyke, muskel- og skjelettplager, og mage- og tarmlidelser. Du vil føle deg bedre og leve lenger ved å legge om spisevanene! Bedre uten brød inneholder norske pasienthistorier og er gjennomarbeidet for norske forhold av blant annet ernæringsterapeut Jens Veiersted, dr. philos., Dag Viljen Poleszynski og kostholdsveileder Kenn Hallstensen. Boken inneholder også et intervju med lege og kostholdsekspert Sofie Hexeberg som bruker denne behandlingen i sin egen legepraksis.

Forlag Lille måne

• "Matglede med lavkarbo - for en sunn og frisk hverdag" av Annika Dahlqvist
  • "pH-mirakelet - balanser kostholdet, gjenvinn helsen" av Robert O. Young
  • "Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter" av Sofie Hexeberg
  • "Kjernesunn familie - slik gjør du det!" av Ninka-Bernadette Mauritson
  • "Frisk med lavkarbo - nytt liv med riktig mat" av Sofie Hexeberg
  • "Matrevolusjonen - naturlig sunn med skikkelig mat" av Andreas Eenfeldt
  • "Kjernesunn mat - forvandler familien på få uker" av Ninka-Bernadette Mauritson
  • "Den hemmelige kokken - noen har jukset med maten din" av Mats-Eric Nilsson
  • "Heksedatter" av Celia Rees
  • "Den store vegetar kokeboken" av Susan Tomnay
  • "Vekk din indre healer - gjenskap forbindelsen til universet ved hjelp av de nye energifrekvensene" av Eric Pearl
  • "En seksti under - alt om dødsfall, likhenting, forråtnelse og en begravelsesagents liv" av Tor-Håkon Gabriel Håvardsen