Barnepiken i Knutby

dramadokumentar

av (forfatter) og Gro Stueland Skorpen (gjendikter).

Damm 2006 Heftet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Boken handler om Sara Svensson, kvinnen som dømmes for drap og drapsforsøk i en liten, svensk bygd. Vi følger henne fra hennes første møte med Knutby-menigheten og fram til natten da skuddene faller. Rettssaken avslører et samfunn hvor alle synes å være i slekt eller ha unormalt nære bånd, og hvor pastoren har en usedvanlig sterk innvirkning på folks privatliv.

Les om barnepiken som var programmert til å drepe - en thriller fra det virkelige liv. Klokken har akkurat passert midnatt den 10. januar 2004. Sara er 27 år og sitter i Volvoen, på vei mot Knutby.
Ute er det mørkt og stille. Hun er liten og redd, og føler seg mest som en robot. Programmert til å drepe.
Barnepiken i Knutby er en dokumentarroman om den berømte Knutby-saken, skrevet av journalisten og forfatteren Thomas Sjöberg.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788204122445

EAN 9788204122445

Serie Tett på livet

Omtalt sted Sverige

Omtalt person Sara Svensson

• "Monika-saken - min historie - fra drapsetterforsker til varsler" av Robin Schaefer
  • "Maria og pappa - livet etter mamma" av Marius Holmsen
  • "En norsk tragedie - Anders Behring Breivik og veiene til Utøya" av Aage Storm Borchgrevink
  • "Jeg velger å leve - 80 dager som Marc Dutroux' fange" av Sabine Dardenne
  • "Jeg elsker deg og jeg finner deg uansett" av Jon Gangdal
  • "Elle melle" av M.J Arlidge
  • "Mammas svik - datterens gripende historie fra Alvdal-saken og Gjerdrum" av Anne-Britt Harsem
  • "Det Alice glemte" av Liane Moriarty
  • "En helt vanlig dag på jobben - Se og Hør fra innsiden" av Håvard Melnæs