Barnelitteratur

sjangrar og teksttypar

av (forfatter), Ingeborg Mjør (forfatter) og Anne-Stefi Teigland (forfatter).

Cappelen Damm akademisk 2018 Heftet

Barnelitteratur - sjangrar og teksttypar gir ei samla og brei framstilling av det barnelittterære feltet. Boka kombinerer litteraturteori og sjangerkunnskap med didaktiske og formidlingsmessige perspektiv. Eit rikt utval teksteksempel frå norsk og omsett barnelitteratur syner mangfaldet i barnelitteraturens uttrykk og tematikk.

Boka er viktig for studentar i barnehagelærarutdanninga og grunnskolelærarutdanninga, og for andre som søker kunnskap om barnelitteratur.

Denne 4. utgåva er grundig revidert og oppdatert med nyare teoriorientering og teksteksempel. To kapittel er heilt nyskrivne, dei sju andre er utvida, reviderte og oppdaterte.

Kapittel 1 reflekterer over lesing som individuell og sosial hending.
Kapittel 2 drøftar barnelitteraturens estetikk med vekt på barneperspektivet som karakteristisk forteljarposisjon.
Kapittel 3-7 framstiller utbreidde barnelitterære sjangrar og teksttypar: eventyr og fablar, prosaforteljingar, bildebøker, lyrikk og fagbøker.
Kapittel 8 syner korleis barnelitteraturen utvidar tekstbegrepet, tøyer sjangergrenser og skaper nye forteljingsformer ved å gå i dialog med utbreidde medier innanfor det barnekulturelle feltet.
Kapittel 9 drøftar barnelitteraturens sjangrar og teksttypar i forhold til skiftande tider sine førestillingar om barn og barndom.

Forlag Cappelen Damm akademisk

ISBN13 9788202594473

EAN 9788202594473

Serie LNUs skriftserie

Språk Nynorsk

Her kommer jeg til å samle bøker som jeg har lest og som jeg skal lese, og som (som jeg tror) er relevante for skolebibliotekarbeidet. Lista skal fungere som en referanseliste/huskeliste og forhåpentligvis gjøre mitt fundament som skolebibliotekar enda mer solid.

Boktips mottas med takknemmelighet!

• "Barns språkutvikling - muntlig og skriftlig" av Anne Høigård
  • "Barneboklesninger - norsk samtidslitteratur for barn og unge" av Agnes-Margrethe Bjorvand
  • "Kunsten å lese skjønnlitteratur - om lesestimulering og lesekompetanse" av Anne-Kari Skardhamar
  • "Grammatikken i bruk" av Harald Morten Iversen
  • "Inn i teksten - ut i livet - nøkler til leseglede og litterær kompetanse" av Marianne Lillesvangstu
  • "Norskdidaktikk - ei grunnbok" av Jon Smidt
  • "Ungdomslitteratur - ei innføring" av Svein Slettan
  • "Vurdering for læring i klasserommet" av Trude Slemmen
  • "Lesedidaktikk - etter den første leseopplæringen" av Astrid Roe
  • "Den gode oppgaven - håndbok i oppgaveskriving på universitet og høyskole" av Lotte Rienecker
  • "Norsk talemål - lokal og sosial variasjon" av Erik Papazian
  • "Elevens tekst - et utgangspunkt for skriveopplæring" av Dagrun Skjelbred