Bare gjør det

trofast rebell for Siv og Erna

Kagge 2016 Innbundet

På innsiden av regjeringskontorene.

I desember 2015 fikk Robert Eriksson avskjed i nåde etter to år som statsråd i Erna Solbergs regjering. I denne ærlige og åpenhjertige boka forteller han om hvordan og hvorfor han kom inn i politikken. For ham har det alltid handlet om å gjøre hverdagen enklere for folk flest, og om å bygge et velferdssamfunn som er til for dem som trenger det aller mest.

Leseren får innblikk i hans hjertesaker, hans kamp for erstatning til nordsjødykkerne, foreldres rett til å være hjemme og pleie sine syke barn, motstanden han møtte da han moderniserte arbeidsmiljøloven og forsøket på å reformere NAV.

Eriksson beskriver også FrPs vei fra å bli bombardert med råtne egg, til regjeringskvartalet, og han forteller om sitt forhold til sentrale kolleger som Siv Jensen, Carl I. Hagen og Erna Solberg.

Robert Eriksson er landets eneste FrP-er som har sittet i regjering. I denne boka forteller han om hvordan og hvorfor han kom inn i politikken. Han beskriver også partiets vei fra å bli sett på som råtne egg til regjeringskvartalet, og forteller om sitt forhold til sentrale kollegaer som Siv Jensen, Carl I. Hagen og Erna Solberg. Vi får høre om den gleden det er å bli spurt om å bli minister, og skuffelsen ved å måtte gå. Ikke minst får vi høre om skittent spill, embetsverkets sanne ansikt og det indre livet i regjeringen. Hvordan fungerer det blå-blå samarbeidet - sånn egentlig?

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2016