Bare en dag

av (forfatter) og Gry Wastvedt (oversetter).

Cappelen Damm 2014 Innbundet

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788202419080

EAN 9788202419080

Serie Allyson og Willem (1)

17 år gamle Allyson er ei amerikansk jente på europareise. Ho er ei pliktoppfyllande og skuleflink jente, med ei mor som involverer seg veldig både i val av fritidsaktivitetar og fag på skule. Europareisen er ikkje i backpackerstil, men eit busslass av ungdomar som blir guida gjennom eit fastlagt program. Allyson hadde gleda seg til turen, men blik liksom ikkje like begeistra som ho trudde ho skulle bli.

Siste dag på europareisen lar ho seg overtala av venninna til å sjå eit Shakespeare-stykke av ein omreisande teatertrupp. Ho blir fascinert av guten som spelar hovudrolla, og når han foreslår å reisa på ein dagstur til Paris overraskar ho seg sjølv med å bli med. Han bestemte seg for å kalla ho for Loulou, og Allyson sjølv syntes det var greitt å vera ein «ny person» på denne reisa sidan ho aldri hadde gjort noko så impulsivt før.

Boka handlar om dei to denne dagen i Paris, men også kva som skjer når ho reiser heim og byrjar på universitetet. Impulsturen til Paris starta ein endringsprosess hos Allyson, og ho må ta oppgjør med seg sjølv, venner og familie etter kvart.

Allyson klarer ikkje å gløyma Willem, men dei veksla ikkje telefonnummer eller noko anna kontaktinformasjon, så ho veit ikkje korleis ho skal kunne finna han att. Ho er heller ikkje sikker på om ho ynskjer å finna han. For det skjedde noko i Paris som ho ikkje veit korleis ho skal tolka.

Kan én eneste dag forandre deg som menneske? Dette er hovedtemaet i denne boka. Allyson er på rundreise i Europa da hun møter nederlandske Willem i Stratford-upon-Avon i England. Sammen stikker de av fra Allysons reisefølge for å tilbringe en dag sammen i Paris. Just one day er en fengslende og sår dannelses- og kjærlighetsroman. Allyson mister kanskje Willem i Paris, men møtet hjelper henne å finne seg selv.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Bøker som ligner "Faen ta skjebenen" av John Green.

Stikkord: Dette er bøker som spiller på hele følelsespekteret. Du vil smile og gråte, og bøkene får deg til å tenke. Spesielle karakterer som du blir glad i. Kjærlighet. Lettlest.

Se flere bøker som ligner her:

De beste ungdomsbøkene som også passer for voksne! Gjerne med en god dose kjærlighet :-)

Bøker jeg leste i 2016

Bøker som kan passe å snakke om når jeg har klassebesøk for 8.klasse. Men jeg ser at disse bøkene kanskje appellerer mest til jenter. Jeg må lese meg opp på bøker som passer både for gutter og jenter.

• "Bare ett år" av Gayle Forman
  • "Tretti dager i Paris" av Veronica Henry
  • "Sommerdager og sommernetter - tolv fortellinger om kjærlighet" av Stephanie Perkins
  • "Kråkene" av Jacob Grey
  • "Kjærlighetens melodi" av Minnie Darke