Baobabtreet

av (forfatter), Anders Morgenthaler (illustratør) og Henning Hagerup (gjendikter).

Gyldendal 2007 Innbundet

Det bor fem ganske dumme dyr på den afrikanske savannen, og de er blitt venner, selv om det er en præriehund, en sjiraff, et neshorn, en thomsongaselle og en løve. Etter at de kom bort fra hverandre, bestemmer de seg for å gå på rekke og rad etter hverandre. Dette går fint, helt til det plutselig står et baobabtre midt i veien.

Hvordan vandre på livets landevei når det står et stort tre i veien? Søren, Sune, Sigurd, Sonja og Bo er fem dyr som av en eller annen merkelig grunn spaserer etter hverandre på en rett linje tvers over den afrikanske savannen. En dag blir det bråstopp, da det står et enormt baobabtre rett foran dem. Hva skal de fem vennene gjøre nå? Skal de risikere skitt under neglene ved å grave en tunnel under treet? Skal de klatre over? Eller kanskje vil treet flytte på seg, bare de stirrer lenge nok på det?Bli med på en absurd reise gjennom en herlig billedbok, tegnet og fortalt av Anders Morgenthaler, mannen bak barne-tv suksessen KatjaKai og BenteBent.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205370920

EAN 9788205370920

Serie Morgenthalers dyrefabler

Omtalt sted Afrika

Åh! Så morsomme og rare disse dyrene er. Ingen av dem vet hvem som burde spise hverandre og det ryddigste er å alltid gå på rekke! Jeg fniste godt av historien, og tegningene er selvfølgelig perfekte!

• "Dyrefabler - ting på hodet" av Anders Morgenthaler
  • "Bjarnes tenner" av Anders Morgenthaler
  • "Jeg vil spise et barn" av Sylviane Donnio
  • "Hva handler den om?" av Max Estes
  • "Henrik And" av Anna R. Folkestad
  • "Reisen til landet Det var engang" av Elsa Beskow
  • "Harry og Roger på tur" av Ragnar Aalbu
  • "He he, Hasse" av Tore Renberg