Bannister

av (forfatter) og Trude Marstein (oversetter).

Tiden 2001 Innbundet

Ramona slynges ut i universet da kloden eksploderer, og svever vektløs omkring før hun dras inn i Bannisters gravitasjonsfelt. Bannister er en mann, en planet, en verden. Og han er den Ramona nå innleder et turbulent og voldsomt forhold til. Hun vikler seg etter hvert inn i det ene mer håpløse forholdet etter det andre, men står på en uhyggelig og underlig måte oppreist i det, med sine drømmer om en ren og god kjærlighet intakt.

En dag begynner kloden å skjelve. Sekunder etter eksploderer den. Ramona slynges ut i universet og svever vektløs omkring før hun dras inn i et gravitasjonsfelt, og lander på en ny planet: Bannister.
Men hvem er Bannister? Er det en mann? En planet? Et system? Hvilke lover og regler må Ramona, som har mistet alt, følge i det nye livet? Hvordan kan hun overleve uten det hun tidligere har levd for?
BANNISTER er en barokk og gåtefull roman full av selsomme opptrinn og gotiske mareritt. Kirsten Hammans bok handler om kompromissløs romantikk, og om en suveren overlevelsesevne: kjærligheten.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2001