Bake kake søte

Publicom 2010 Innbundet

6-måneder gamle Maria blir kidnappet fra barnevogna si og foreldrene mottar et krav om løsepenger fra kidnapperne. Mora stoler ikke på politiet, etter at ei anna kidnappingssak endte i tragedie for to år siden. Dette er den 11. boka om Svend Foynid.

Alle foreldres mareritt. Et lite barn forsvinner sporløst. Og det er ikke første gang. To år tidligere ble et annet barn kidnappet, med tragisk utfall. En desperat mor, en høyprofilert far. En desillusjonert kvinnelig kriposetterforsker, et politikorps under sterkt press, en enorm mediedekning, et utall konspirasjonsteorier. Og en nysgjerrig advokat fra Tønsberg. Men babyen er borte. I jakten på en slags rettferdighet trekkes tønsbergadvokaten Svend Foyn inn i en sak som skal forandre ham for alltid. En besettende krimfortelling, tett opp til virkeligheten. Kritikerroste Jan Mehlum er en av landets fremste kriminalforfattere og har blant annet vunnet Rivertonprisen for beste norske kriminalroman. Bake kake søte er en frittstående og dagsaktuell kriminalroman fra Jan Mehlum.

Forlag Publicom

Utgivelsesår 2010

Genre Krim

Omtalt sted Vestfold

Jan Mehlum, eller kanskje riktigere Svend Foyn, er en av mine favoritter i krimsjangeren. Jeg liker hans anti-helt måte å være på og hans litt snublende måte å løse saker på.

Tror att detta var den besta av Mehlums Foynböcker som jag har läst. Blev berörd av berättelsens kärna. Barn som försvinner...

Vi har denne på lydbok i bilen. Men han som leser leser så dårlig.. Jeg blir helt sprø.. Storryen tror jeg er ok men uff. Har lest en Jan Melum før og da hadde boken en helt annen "stemning" enn denne får når den blir lest så merkelig.. men men..

Som alltid, spennende, ironisk Hulda som gogjente og driv Nye utfordringer og nye vinklinger... Litt nye kvinner og Loving it

Svend Foyn nr 11

"spiselige" titler.