Bak hver en dør

thriller

Owal forlag 2020 Innbundet

En uhyggelig stemning legger seg over bydeln Langestrand i Larvik. De ansatte i hjemmesykepleien i sone Bølgen er livredde for å gå på jobb. Flere av brukerne har hatt besøk på kvelds- eller nattestid. Det har ikke vært innbrudd.

Beate sliter med vanskelige ansatte og stort press. Snart eskalerer det hele; dulgte historier fra fortiden får svært alvorlige konsekvenser.

Tidlig en morgen oppdager en turgåer en druknet person i Farriselva. Det blir også funnet en gjenstand som knytter seg til hjemmesykepleien. Politiet retter søkelyset mot Beate, og hun ser seg nødt til å finne hjelp utenfor tjenesten.

Louise Bøkker, en tidligere studievenninne av Beate, jobber nå som privatetterforsker. Beate kontakter henne for å få hjelp til alle problemene og utfordringene, slik at hun kanskje kan få tilbake kontrollen i sone Bølgen.

Samtidig oppstår det spenninger i familierelasjoner, hvor adopsjon og arv er i hovedfokus.

Vi følger karakterer både innenfor og utenfor sykepleiermiljøet i et intrikat og livsfarlig drama, hvor historiene spenner seg fra 1917 til 2017.

I denne thrilleren møter vi personer som på mange vis er knyttet sammen i et edderkoppspinn.

Forlag Owal forlag

Utgivelsesår 2020

Serie Louise Bøkker (1)

Genre Politi og detektiver Thrillere

Omtalt sted Larvik

: BOKOMTALE: Bak hver en dør av Kristin Dons-Wallebek - Leseeksemplar fra forfatteren:

Her er vi innenfor veggene til hjemmesykepleien og er bl.a. med pleierne rundt til pasientene. Linn er primærkontakten til Astrid og hun vet godt hvordan hun skal utføre jobben sin. Noe endrer seg når Stian blir ansatt. Plutselig en dag kjennes det en merkelig lukt inne hos flere av pasientene, og det oppdages flere uregelmessigheter.
Dette er debutboka til forfatteren og jeg kan varmt anbefale den spennende historien!
Les hele omtalen her