Bak Dødsfjellet

av (forfatter) og Axel Aubert (oppleser).

Lydbokforlaget 2011 Lydfil

Jens har de siste årene trodd at det bare var faren hans som omkom i bilulykken for ti år siden, men nå viser det seg av mora hans er et spøkelse. Så kommer det andre og mer skremmende spøkelser ut av skogen, og Jens må finne ut om bestemora hans virkelig er spøkelsesdronning på Frostøy, og om hun er god eller ond. Dette er den første boka om Jens og spøkelsene på Frostøy.

Forlag Lydbokforlaget

Format Lydfil

Serie Spøkelsene på Frostøy (1)

Genre Grøssere

Starten var så god! Den litt spesielle gutten blir mobbet av klassens "kuleste" jente og skolens dummeste gutt. Plutselig blir boka innsvøpt i tåke og mystikk da den nye jenta dukker opp. Jeg fikk skikkelig "Låt den rätte komma in"- følelse og storkoste meg. Men etter en liten stund var plottet avslørt og boka ble full av tull og sikkel. Jeg vil tro at barna likevel vil synes den er skummel, men jeg synes den ble for rotete.

Vi løp om kapp. Vi sang << Fader Jacob >> på norsk, engelsk og tulle-fransk. Vi gikk ned i vankanten, la oss i det tynne snølaget på stranden, veivet med armene og laget hvert vårt engleavtrykk i frosten.

Døden er farlig. Særlig for dem som blir igjen.

Alle spøkelser kan gå gjennom vegger også, men det er mange som ikke liker det. Særlig ikke murvegger, for man får så mye murpuss i håret.

Skjønnlitteratur

Populære serier for barn som gjerne lar seg skremme av historier om møter med mørke, overnaturlige krefter. (Den første boken i hver serie er tatt med i listen.)

• "Ulvene kommer" av Hilde Hagerup
  • "Den kalde vinden" av Hilde Hagerup