Aurora i blokk Z

del 1:4

av (forfatter) og Anne-Cath. Vestly (oppleser).

Jo Vestly produksjon 2003 CD

Aurora bor sammen med mamma, pappa og Sokrates i blokk Z på Tirilltoppen. Hun leker med venninnene Brit-Karen og Nusse, som bor i samme blokk, men har en litt annen familiesituasjon. Hos Aurora er det pappa som er hjemme og mamma som er på arbeid. Lydboken er tilrettelagt for kontinuerlig lytting, men er inndelt med startpunkter for å gjøre søk lettere. Dette er den første av fire deler.

Da fortellingene om Aurora i Blokk Z så dagens lys midt på 1960-tallet, vakte tematikken storm blant kretser i norsk opinion. Forfatteren ble beskyldt for å skape uro i samfunnsordenen. Bakgrunnen var kjønnsrollene som ble skildret i Auroras omgivelser. Far arbeidet hjemmet - og i huset - , og mor gikk på kontoret. Forfatteren ble truet på livet, og inseratene i norsk presse var heftige. Med dagens øyne fremstår skildringene som helt plausible og selvfølgelige. Aurora og hennes lillebror Sokrates vokser opp i et hjem fyldt av toleranse og varme.

De fire lydbøkene er rikt illustrert av Johan Vestly, og historiene har nyprodusert musikalsk innfatning. Samlet spilletid er ca. 3 1/2 time.

Som alle andre lydbøker fra forfatteren er også årets utgivelser produsert og utgitt av JVP - Jo Vestly Produksjon. Anne-Cath. Vestly har tilsammen i det norske markedet 37 lydbokenheter.

Tidligere er utgitt lydbøker basert på: .OLE ALEKSANDER FILIBOM-BOM-BOM., .OLE ALEKSANDER PÅ FARTEN., ÅTTE SMÅ, TO STORE OG EN LASTEBIL., .MORMOR OG DE ÅTTE UNGENE I SKOGEN., .MARTE OG MORMOR OG MORMOR OG MORTEN., .LILLEBROR OG KNERTEN., .TROFASTE KNERTEN., .KNERTEN GIFTER SEG..

Det er hittil solgt rundt 190 000 lydbøker av Anne-Cath. Vestly i Norge

• "Kaosgutten i Vetleby og verden" av Anne-Cath. Vestly
  • "Småtassene og andre folk på Tirilltoppen" av Anne-Cath. Vestly
  • "Kostemarsj på Tirilltoppen" av Anne-Cath. Vestly
  • "Kaos og hemmeligheten" av Anne-Cath. Vestly
  • "Rasende ridder Ole Aleksander ; Mange mormorer ; Huset i skogen ; Ut av trolldommen" av Anne-Cath. Vestly
  • "Kaos førskolegutt" av Anne-Cath. Vestly
  • "Forundringspakken og Lagertha rasebasse" av Anne-Cath. Vestly