Atter ein dag

Angola 1975

av (forfatter) og Ole Michael Selberg (gjendikter).

Aschehoug 2008 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Reportasjeboka skildrar borgarkrigen i Angola i 1975. Forfattaren reiser til Luanda, Angolas hovudstad, etter at det fascistiske diktaturet i Portugal braut saman i 1974, og landet trekte seg ut. Dette brakte Angola inn i ein katastrofal borgarkrig. Forfattaren skildrar herjinga og frykten i Luanda, han vurderer dei ulike angolanske fløyane sin kamp mot kvarande, og den valdlege brutaliteten til eit land som er blitt frigjort men òg splitta.

I 1975 var det fullt kaos i Angola. Alle utlendingar som kunne, flykta frå den omringa kolonien. Ryszard Kapuscinski, derimot, reiste til Luanda, Angolas hovudstad. Angola hadde vore eit lovande land for generasjonar av fattige portugisarar. Men etter at det fascistiske diktaturet i Portugal braut saman i 1974, trekte landet seg ut. Dette brakte Angola inn i ein katastrofal borgarkrig. Kapuscinski skildrar herjinga og frykten i Luanda, han tek oss med til område der feil passord er det samme som ein sikker daud, han vurderer dei ulike angolanske fløyane sin kamp mot kvarande - og den valdlege brutaliteten til eit land som går splitta inn i ein nyvunnen fridom.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788203211256

EAN 9788203211256

Serie Spor pocket

Omtalt sted Angola

Fakta eller fiksjon? Kapuścińskis reportasjebøker er alltid engasjerende lesning. Også denne fra de tre siste månedene før Angola erklærer seg selvstendig fra Portugal 1975. Dette er forlengst historie, men Helge Rønning setter i en god innledning begivenhetene som skildres i boka i sammenheng med tiden etterpå. Selvstendigheten gjorde ikke slutt på Angolas problemer, som det viser seg at det deler med andre land som mangler en klar nasjonal identitet. Men dette er ikke dyptpløyende politiske analyser, men Kapuścińskis svært personlige beretning om hva sammenbrudd gjør med folk på godt, men mest vondt.

• "Veien til Oxiana - fra Midtøsten til Afghanistan via Bagdad og Teheran" av Robert Byron
  • "Fotballkrigen - en reportasjereise i Afrika og Latin-Amerika" av Ryszard Kapuściński
  • "Imperiet" av Ryszard Kapuściński
  • "Reiser med Herodot" av Ryszard Kapuscinski
  • "Ibenholt" av Ryszard Kapuscinski
  • "Bruken av verden - en langsom og lykkelig reise fra Sveits til Afghanistan" av Nicolas Bouvier
  • "Donau" av Claudio Magris
  • "I skyggen av Bysants" av William Dalrymple
  • "Kong Leopolds arv - en beretning om grådighet, forferdelser og heroisme i det koloniale Afrika" av Adam Hochschild
  • "Sjakknovelle" av Stefan Zweig
  • "Blodmeridianen, eller Aftenrøden i vest" av Cormac McCarthy