Asterix og vikingene

av (forfatter), Albert Uderzo (illustratør), Iselin Røsjø Evensen (redaktør), Harald Dyrkorn (oversetter) og Tone Dannevig (oversetter).

Egmont Publishing 2017 Innbundet

Verdens beste tegneserie i sin fulle prakt! Ny gjennomredigert versjon i stive permer. Nye farger og ny teksting og hele 18 sider bakom-materiale og ekstrastoff i alle 37 bøker. Dette er album 9.

Majestix får den ustyrlige nevøen Provoix på besøk. Som ungdommer flest har han ingen respekt for autoriteter. Vil Asterix og Obelix greie å gjøre en mann av guttevalpen? Det er imidlertid ikke bare Provoix som kommer på besøk. Landsbyen får også en visitt av blodtørstige vikinger, som er på jakt etter den mystiske frykten. De har nemlig hørt at frykt gir den redde vinger - og de fryktløse vikingene vil gjerne lære seg å fly ... De kidnapper Provoix, og dermed er det duket for nok et redningsoppdrag for Asterix og Obelix!

Forlag Egmont Publishing

Utgivelsesår 2017

Serier Asterix Asterix - samlede verk (9) Asterix album (3)

Har aldri klart å vokse i fra gleden over Asterix og hans venn Obelix. Alibiet mitt er at det er innslag av (nesten) historiske fakta...

Regner? For noe sprøyt! Det er bare morgenduggen som har klumpet seg litt - ikke sant, Asterix?

• "Asterix og goterne" av René Goscinny
  • "Keiserens gave" av René Goscinny