Asterix i Alpene

av (forfatter), Albert Uderzo (forfatter), Albert Uderzo (illustratør), Harald Dyrkorn (oversetter) og Tone Dannevig (oversetter).

Egmont Publishing 2018 Innbundet

Verdens beste tegneserie i sin fulle prakt! Ny gjennomredigert versjon i stive permer . Nye farger og ny teksting og hele 18 sider bakom-materiale og ekstrastoff i alle 37 bøker. Dette er album nr. 16 i Asterix samlede verk.

Cæsars nære medarbeider, Summa Summarum, blir forgiftet når han er på inspeksjon i Condate. For å redde livet, sender han bud på Miraculix. Druiden er som alltid klar for å hjelpe en pasient, til og med en romer, men bare en trylledrikk med fjellblomsten edelweiss kan hjelpe Summarum. Dermed sender Miraculix Asterix og Obelix til alpene for å finne blomsten. I Sveits venter nye eventyr på våre helter, samt gjøkur, ost og et godt utbygd bankvesen.

Forlag Egmont Publishing

• "Asterix odysse ; Damenes inntogsmarsj" av René Goscinny
  • "Cæsars laurbær" av René Goscinny
  • "Byplanleggeren" av René Goscinny
  • "Asterix - odysse" av Albert Uderzo
  • "Asterix - borgerkrigen ; Asterix' odysse ; Asterix & Sønn ; Asterix og det flygende teppet" av Albert Uderzo
  • "Asterix som gladiator" av René Goscinny
  • "Tvekampen" av René Goscinny