Askefolket

Aschehoug 1992 Heftet

Ute på heden lever askefolket -en slekt som har helliggjort smerte.Legenden forteller at det var Smerten som skapte folket.Askefolket samles rundt sine trollkyndige i håp om at livskraften skal bevares...For folket i Den Store Byen er askefolket mutanter -degenererte ofre for fortidens kjernefysiske krig.Fra byen kommer forskeren Hilary Milholland.Hun har med seg det blinde barnet Adelheid som sier hun har et budskap til askefolket.Hilary blir tiltrukket av trollmannen Sorte Rose.En konflikt vokser fram mellom han og Adelheid og Hilary forstår at kreftene bak de to aldri kan forsones...

Utgivelsesår 1992

ISBN13 9788203169311

EAN 9788203169311

Serie Alfa

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Mest sannsynlig et evigvarende prosjekt i å grave opp denne type litteratur på norsk. Planen er også å lage noen klare definisjoner på P-A og dystopia med kriterier som må oppfylles for å bli karakterisert som dette.
Jeg kommer ikke til å ha lest alle bøkene som legges til her til enhver tid da den er ment som huskeliste og for research (i mangel av et bedre norsk ord).

Jeg ønsker å lese mer nordisk litteratur innenfor disse sjangrene. Her har jeg lest altfor lite, og har dermed lite kunnskap til forfattere, så kom gjerne med forslag :)
Har bare med en bok for hver forfatter, slik at jeg kan få med flest mulig forfattere.