Asiatisk

en kokebok

av (forfatter) og Lars Petter Pettersen (foto).

Press 2020 Innbundet

Alle elsker asiatisk mat. Men hvordan lage den selv hjemme? I Asiatisk. En kokebok tar Jan Robin Ektvedt oss med inn på det asiatiske kjøkkenet, og lærer oss å lage de beste rettene med inspirasjon fra Japan, Kina, Korea, Vietnam og Thailand. Jan Robin Ektvedt er tidligere medlem av kokkelandslaget, forfatter av suksesskokeboka Gatemat og kjøkkensjef på den sagnomsuste dumplingrestauranten The Golden Chimp i Oslo. I Asiatisk viser Jan Robin oss hvordan vi kan lage fantastisk asiatisk mat selv hjemme, med råvarer og ingredienser som er tilgjengelig i norske forretninger.

Han tar oss med i asiabutikken og forklarer hvordan alle de spennende sausene og råvarene i hyllene egentlig smaker, hvordan de brukes, og hvilke produkter som er de beste og mest anvendelige. Han lærer oss å lage våre egne nudler, ramen eller dumplings på hjemmekjøkkenet. Han viser oss hvordan vi kan mikse sammen de enkleste og beste asiatiske sausene til stir fry, gryter eller dipper. Og han gir oss oppskriftene på en lang rekke vidunderlige asiatiske retter, fra klassikere som vårruller eller stekt ris til nye favoritter som dumplings med kongekrabbe, japanske grillspyd eller koreansk bibimpap. Asiatisk er en kokebok som kan fornye hjemmekjøkkenet ditt.

Forlag Press

Utgivelsesår 2020