Arveretten

av (forfatter), T. Davis Bunn (forfatter) og Ellen Jacobsen (oversetter).

Kabb 2001 CD-rom

Fordrivelsen av franske nybyggere fra Acadia er blitt et fjernt minne for familiene Robichaud og Harrow. To mødre og to døtre gjenforenes og knytter nye bånd, men adskillelse og uvisshet har satt spor. Veien videre fører med seg flere avskjeder. Det nære vennskapet mellom de to døtrene Nicole og Anne settes snart på prøve av den kommende revolusjonen, og en reise til England.

"Sangen om Acadia" del 3. Oppfølgeren til Møtestedet og Fredens kyst. Vennskapet er bundet sammen av både sorger og gleder, men kan forholdet tåle det sjokkerende som blir avdekket av arveretten? Hva venter Nicole og Anne når de må følge sin egen vei videre? Båndene som gjør dem til "søstre" og bestevenninner, settes snart på prøve av den kommende Revolusjonen og Englands forlokkelser - skilt igjen, deretter gjenforent, men hvor lenge ...? Neste bok i serien: Hjemlandet

Forlag Kabb

Utgivelsesår 2001

Format CD-rom

Serie Sangen om Acadia (3)

Genre Religiøs litteratur

Omtalt tid 1700-tallet