Artemis Fowl

opal-bedraget

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Damm 2006 Innbundet

Denne fjerde boka om Artemis fowl starter med at Artemis ikke husker noe om feene og den underjordiske verdenen, og alt han har lært om godhet er borte. Han har vendt tilbake i sin kriminelle livsstil, og forbereder seg nå på å stjele et berømt maleri fra en tysk bank. Han har ingen anelse om at hans gamle fiende Opal Koboi, har rømt fra fengslet og er ute etter å hevne de som fikk henne dit, deriblant Artemis.

Fjerde bok i serien om Artemis Fowl, den briljante anti-helten.
Alvefolket har slettet alle minner om seg og sin verden fra hjernen til det eneste mennesket de frykter: det kriminelle geniet Artemis Fowl. Men nå trenger de ham - og det fort!

Den onde Opal Koboi planlegger en total ødeleggelse av verden. Å stanse henne vil bety å måtte renvaske kaptein Kristtornia Korts navn, å sprenge en kleptoman dverg ut fra fengsel - og å overbevise en super intellligent kentaur om at han ikke er allvitende. Om bare Artemis kunne huske hvorfor alle disse merkelige skapningene stoler på ham

Allerede den første boken om den briljante unge anti-helten Artemis Fowl, ble øyeblikkelig en internasjonal bestselger og vant flere prestisjetunge priser. De to neste bøkene i serien, Operasjon Arktis og Evighetskoden er også store internasjonale bestselgere

Forlag Damm

Utgivelsesår 2006