Artemis Fowl

evighetskoden

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Damm 2007 Heftet

Artemis har brukt stjålet alveteknologi til å lage en kube som kan avkode absolutt all informasjon. Problemet er bare at den ble stjålet av en av menneskehetens verste forbrytere. Det eneste som kan forhindre katastrofen er at forbryteren ikke klarer å avkode sperren som Artemis har lagt inn - evighetskoden. Dette er den tredje boka om Artemis Fowl.

Tredje bok om Artemis Fowl, vidunderbarnet med sans for forbrytelser.Moren til Artemis har store planer om at familien skal bli lovlydig, men Artemis planlegger en siste jobb som moren hans sikkert ikke vil like, og ikke alvene heller. Han har nemlig brukt stjålet alveteknologi til å lage en kube som kan avkode absolutt all informasjon. Problemet er bare at den ble stjålet av en av menneskehetens verste forbrytere. Det eneste som kan forhindre katastrofen, er at forbryteren ikke klarer å avkode sperren som Artemis har lagt inn - evighetskoden.

Bok nr 3 i serien om Artemis Fowl

Forlag Damm