Arr som vinger

av (forfatter) og Rune R. Moen (oversetter).

Kagge 2020 Innbundet

Ava Lee har mistet alt det går an å miste: Foreldrene. Bestevennen. Hjemmet sitt. Til og med ansiktet. Hun trenger ikke et speil for å skjønne hvordan hun ser ut - hun ser sitt eget speilbilde i øynene til alle hun møter. Et år etter brannen som ødela livet hennes, har tanten og onkelen bestemt at hun bør begynne på skolen igjen. Bli «normal». Hva nå det er. Ava vet bedre. Det finnes ikke noe normalt liv for en som henne. Ingen vil bli sett sammen med Jenta Med Brannskader. Ikke nå. Ikke noen gang.

Men da Ava treffer Piper, føler hun etter hvert at hun kanskje ikke trenger å møte marerittet alene. Piper er sarkastisk og direkte, og ikke redd for å skyve Ava ut av komfortsonen. Litt etter litt prøver Ava å skape seg et liv. Men Piper har egne problemer, og snart må Ava velge om hun igjen skal skjule seg bak arrene sine ... eller våge å ta imot hjelp fra andre.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2020

• "Hodeløs - ikke få panikk, ikke mist hodet" av Kjetil Johnsen
  • "Bursdag" av Meredith Russo
  • "Viktor" av Katarina von Bredow
  • "Tankenes rett" av Øystein Stene
  • "Det siste mennesket" av Lee Bacon
  • "Halloweenhuset" av Arne Svingen
  • "Kunsten å tryne" av Jan Tore Noreng
  • "En dag skal jeg stupe" av Magnus Buen Halvorsen
  • "En nesten endelig liste over verste mareritt" av Krystal Sutherland
  • "Leo" av Katarina von Bredow
  • "Må. Ha. Katt!" av Ellen Sofie Lauritzen
  • "Varulvens hemmelighet" av Kristina Ohlsson