Arkitektens blindsone

noveller

Wigestrand 2017 Innbundet

«Arkitektens blindsone» er kritikerroste Kristin Hoffmanns andre novellesamling. Her møter vi blant andre en farsbundet eneboer som mister fotfestet og forstanden når han blir invadert av en rotte, en eldre mann som ringer barndomsvennen for å få av seg en ubehagelig mistanke, en mann som motvillig åpner døra for en pågående forsikringsagent, og en arkitekt som overmannes av en påtrengende følelse av at livet mangler noe vesentlig og avgjørende.
Språket er perspektivrikt og sofistikert, med uvanlige tankesprang og avansert parallellføring av flere motivkretser. Som leser blir du dratt inn i tekstenes eksistensielle dybde, og hele tiden synes det å ligge noe urovekkende, faretruende og potensielt livsendrende under og mellom linjene.

Kristin Hoffmann (f. 1970) er journalist, oppvokst og bosatt i Stavanger. Hun debuterte med novellesamlingen «Natten er et åpent rom» i 2011. I 2015 ga hun hun ut romanen «Midt på natten er et egnet tidspunkt» «Arkitektens blindsone» er hennes tredje bok. Med denne befester hun sin posisjon som en høyst særpreget forfatter - som bør leses langsomt.

Forlag Wigestrand

Utgivelsesår 2017