Archie Greene og det magiske museet

av (forfatter) og Mari Moen Holsve (gjendikter).

Aschehoug 2015 Innbundet

Magi mellom to permer. Velkommen til en verden der bokhyllene er magiske, bibliotekarene er trollmenn, og forbannelser blir virkelige.

På 12-årsdagen sin får Archie Greene en mystisk pakke i posten. En magisk bok, skrevet i et språk han ikke forstår. Boka fører etter hvert Archie til en familie han ikke visste han hadde og inn i en magisk verden han ikke ante eksisterte.
Archie blir snart lærling ved Magimuseet. Det drives av de hemmelige "Flammevokterne av Alexandria". Oppgaven deres er å finne, binde inn og bevare magiske bøker.

Boka har ventet på Archie i 400 år. Nå må han finne ut hvilke krefter den har gitt ham.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788203258510

EAN 9788203258510

Genre Fantasy

I år skal jeg se om jeg ikke kan fullføre PopSugar sin Reading Challenge 2015. Det er hele 50 bøker å lese. Noen blir utfordrende, mens andre ser jeg blir lette. Har bestemt meg for at en bok ikke skal høre til mer enn en kategori. Blir nok noen barnebøker også på min liste da det er en del av jobben min. For de som ikke har sett listen, kan de sjekke ut denne linken http://www.popsugar.com/love/Reading-Challenge-2015-36071458

• "Arvingen" av Kiera Cass
  • "Espen Askeladd og Sydenkongen" av Arne Svingen