Arbeidstidsplanlegging

arbeidsplan og turnusordninger

av (forfatter), Arne Norum (forfatter) og Rune Olav Horstad (forfatter).

Kommuneforl. 2007 Innbundet

Dette er en praktisk bok om hvordan en utarbeider arbeidsplaner, bemanningsplaner og arbeidsplaner for turnus. Den presenterer aktuelt lov- og avtaleverk, arbeidsgiverrollen, praktiske eksempler fra KS medlemsservice og eksempler fra rettspraksis, hvordan en utarbeider arbeidsplaner, og samhandling mellom ledere og tillitsvalgte. Denne reviderte utgaven er oppdatert i henhold til gjeldende lov, lovforståelse og rettspraksis. Med stikkord.

Arbeidsplanen er et viktig hjelpemiddel for å oppnå et godt arbeidsmiljø for de ansatte og et best mulig tjenestetilbud for brukerne.
Dette er utgangspunktet for denne boken - en praktisk bok om hvordan en utarbeider aktivitetsplaner, bemanningsplaner og arbeidsplaner for turnus. Det er en utfordring å prioritere og fordele ressurser samtidig som også den enkelte arbeidstakers livssituasjon og behov skal ivaretas på en best mulig måte.
I boken presenteres blant annet: aktuelt lov- og avtaleverk, roller og ansvar, arbeidsgivers handlingsrom, praktiske eksempler, hvordan en utarbeider arbeidsplaner og samhandling ledere og tillitsvalgte.
Boken er oppdatert i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk og tolkning av disse, samt rettspraksis.

Forlag Kommuneforl.

Utgivelsesår 2007