Annes drømmehjem

av (forfatter) og Jo Tenfjord (oversetter).

Aschehoug 1979 Kartonert

Nygifte Anne og Gilbert flytter inn i et hus i et fiskevær på Prince Edwards øy. Snart blir de gode venner med fyrvokteren og den ensomme og ulykkelige Leslie. Anne gjør hva hun kan for å hjelpe sin venninne. Boka er den femte i serien om Anne fra Bjørkely, men den fjerde som er oversatt til norsk.

Utgivelsesår 1979

Format Kartonert

ISBN13 9788203095658

EAN 9788203095658

Serie Anne fra Bjørkely (5)

Genre Klassisk litteratur

Omtalt tid 1800-tallet

Omtalt sted Canada

Jeg er så glad i å danse! fortalte hun Anne. - Jeg har ikke gjort det siden jeg var seksten - men musikken går rett til hodet på meg! Det er akkurat som jeg ikke merker golvet under meg - jeg hvirvler rundt oppe mellom stjernene!

Solen smatt vekk bakk åsene i vest - til en skjult dal som måtte være full av gamle solnedganger.

• "Anne og Marilla" av L.M. Montgomery
  • "Anne og Regnbuedalen" av L.M. Montgomery
  • "Sara fra Avonlea - nattens sang" av Lucy Maud Montgomery
  • "Anne som frøken" av L.M. Montgomery
  • "Emily på månegården ; Emily reiser bust ; Emily på egne leier" av Lucy Maud Montgomery
  • "Anne drar fra Bjørkely" av L.M. Montgomery
  • "Pollyanna vokser opp" av Eleanor H. Porter
  • "Pollyanna - en glad bok" av Eleanor H. Porter
  • "Anne fra Bjørkely ; Anne som frøken ; Anne drar fra Bjørkely" av L.M. Montgomery
  • "Tove går i dekning" av Evi Bøgenæs
  • "Toves hemmelighet" av Evi Bøgenæs