Annas barn

De norske bokklubbene 1998 Innbundet

Alt blir så annerledes denne sommeren. Sommeren da Anna er 14 år. Både Anna og bestevenninnen Amanda er forelsket i Didrik. Men når Amanda må reise tilbake til byen, da blir sommeren, og Didrik, bare Annas. Etter ukene i sommerhuset, etter den gule solen og de varme kyssene kom høsten med skygge og kulde. Anna er gravid. Dette er en roman om det å bli voksen, forelskelse og erotisk oppvåkning. Handlingen viser hvilke dramatiske forandringer Anna opplever og hva det gjør med forholdet til familie og venner.

Forlag De norske bokklubbene

Utgivelsesår 1998

En ungdomsbok som jeg leste midt i tenårene! Passer fra 12-16 år.

Jeg synes at denne boken er veldig nyttig for unge ungdommer :) den forteller veldig mye om hvordan miljøet er nå til dags :)

Godt og viktig tema og grei handling. Men språket er kjedelig.

Bøker der en romanfigur opplever skolen. Kanskje hun eller han er en elev som er "umulig", underyter, begavet, står utenfor eller ikke blir forstått? Kanskje det ikke er en elev. Eller kanskje det handler om gode skoleopplevelser? Eller ikke om skoleopplevelser i det hele tatt, men noe annet som er til nytte for pedagoger og andre som sysler med og i skolen.

Flere bøker som bør inn her?

Forskjellige ungdomsbøker

Romaner som har gjort inntrykk på meg. Bøkene jeg skulle ønske aldri sluttet.

• "Sugemerket" av Unni Lindell
  • "Ekspert på å rødme" av Katarina von Bredow
  • "Sinnssykt forelsket" av Katarina von Bredow
  • "Sommeren vi kledde oss nakne" av Arne Svingen
  • "Kysse, sa Heidi" av Tone Kjærnli
  • "Søskenkjærlighet" av Katarina von Bredow
  • "Frida - med hjertet i hånden" av Torun Lian
  • "En jeans og fire jenter" av Ann Brashares